Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
(11-Jan-2023, 01:38 PM)PlantageBohémien schreef:
moi schreef:LEF, by EV Mobility
Zo te zien geen trapas, dus niet voor grotere afstanden, wat me ook vaak opvalt is , dat er vaak iets ontwikkeld wordt voor 2 verschillende markten, de sportieve, recreatieve markt, en dan wil men op de markt voor mindervaliden ook nog een graantje mee pikken, het resultaat is dat het product tussen tussen de wal en het schip valt.
Idd niet voor grotere afstanden, maar dat geldt ook voor speed pedelecs; de meeste mensen zorgen dat ze voldoende batterij hebben om de hele route in ieder geval op middelmatige ondersteuning te kunnen rijden. 
En pas sinds kort is de Strömer ST7 op de markt, met een lel van een accu waardoor je qua gemiddelde snelheid eindelijk in de buurt komt van een sterke rijder in een velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Jan-2023, 06:44 PM)Bart Verbeek schreef:
  • In- en uitstappen moet veel beter. Natuurlijk zijn alle velomobielrijders jong en atletisch. Of erger nog, oud en atletisch. Maar dat in- en uitstappen lijkt nergens naar. Het lijkt wel een kayak. Ik heb jarenlang kayak gevaren, maar als je omslaat en je kunt er niet uitkomen dan is dat best irritant.
  • Je moet een passagier kunnen meenemen. Dat hoeft niet per se ín de velomobiel, dat mag er ook achter. Zolang het er maar cool uitziet.
  • Draaicirkel. De draaicirkel moet circa 3 meter 50 zijn. Dat is werkbaar.
  • Overzicht. In het begin moest ik erg wennen aan het gebrek aan overzicht over het verkeer op de trike. Na drie jaar voelt het al meer vertrouwd, maar het voelt veiliger op de rechtopfiets. In de velomobiel had ik het gevoel totaal geen overzicht te hebben. Afhankelijk van twee minuscule trillende spiegeltjes zonder de mogelijkheid over mijn schouder te kijken.
  • Een velomobiel moet ook een achteruit hebben.
  • De naamgeving "velomobiel" is het toppunt van oubolligheid. Als er dan ook nog een ouwe witte man in zit met lang onverzorgd haar, dan wil niemand meer in zoiets aangetroffen worden. Verzin iets vlotters.
Ik denk dat je met een dergelijk eisenpakket niet uitkomt bij welke ligfiets dan ook, maar eerder bij lichte elektrische voertuigen zoals de Carver (https://carver.earth) of de Squad (https://www.squadmobility.com).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(11-Jan-2023, 02:41 PM)365cycle schreef:
(11-Jan-2023, 01:38 PM)PlantageBohémien schreef:
moi schreef:LEF, by EV Mobility
Zo te zien geen trapas, dus niet voor grotere afstanden, wat me ook vaak opvalt is , dat er vaak iets ontwikkeld wordt voor 2 verschillende markten, de sportieve, recreatieve markt, en dan wil men op de markt voor mindervaliden ook nog een graantje mee pikken, het resultaat is dat het product tussen tussen de wal en het schip valt.
Idd niet voor grotere afstanden, maar dat geldt ook voor speed pedelecs; de meeste mensen zorgen dat ze voldoende batterij hebben om de hele route in ieder geval op middelmatige ondersteuning te kunnen rijden. 
En pas sinds kort is de Strömer ST7 op de markt, met een lel van een accu waardoor je qua gemiddelde snelheid eindelijk in de buurt komt van een sterke rijder in een velomobiel.

We hebben al een topic over de LEF waar het bedrijf zelf ook reageert: Klik!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(11-Jan-2023, 10:38 PM)Martin van Mourik schreef:
(10-Jan-2023, 06:44 PM)Bart Verbeek schreef:
  • In- en uitstappen moet veel beter. Natuurlijk zijn alle velomobielrijders jong en atletisch. Of erger nog, oud en atletisch. Maar dat in- en uitstappen lijkt nergens naar. Het lijkt wel een kayak. Ik heb jarenlang kayak gevaren, maar als je omslaat en je kunt er niet uitkomen dan is dat best irritant.
  • Je moet een passagier kunnen meenemen. Dat hoeft niet per se ín de velomobiel, dat mag er ook achter. Zolang het er maar cool uitziet.
  • Draaicirkel. De draaicirkel moet circa 3 meter 50 zijn. Dat is werkbaar.
  • Overzicht. In het begin moest ik erg wennen aan het gebrek aan overzicht over het verkeer op de trike. Na drie jaar voelt het al meer vertrouwd, maar het voelt veiliger op de rechtopfiets. In de velomobiel had ik het gevoel totaal geen overzicht te hebben. Afhankelijk van twee minuscule trillende spiegeltjes zonder de mogelijkheid over mijn schouder te kijken.
  • Een velomobiel moet ook een achteruit hebben.
  • De naamgeving "velomobiel" is het toppunt van oubolligheid. Als er dan ook nog een ouwe witte man in zit met lang onverzorgd haar, dan wil niemand meer in zoiets aangetroffen worden. Verzin iets vlotters.
Ik denk dat je met een dergelijk eisenpakket niet uitkomt bij welke ligfiets dan ook, maar eerder bij lichte elektrische voertuigen zoals de Carver (https://carver.earth) of de Squad (https://www.squadmobility.com).

De vraag is volgens mij niet "bij welke ligfiets kom je uit?", maar "hoe moet een ligfiets eruit zien wil hij populair kunnen worden?".
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Jan-2023, 11:40 PM)Bart Verbeek schreef: De vraag is volgens mij niet "bij welke ligfiets kom je uit?", maar "hoe moet een ligfiets eruit zien wil hij populair kunnen worden?".
Dan stel je nog steeds de verkeerde vraag.

Naast de olie-lobby uit het begin van de vorige eeuw hier nog een leuk stukje over hoe dit soort dingen werken:
https://www.slashgear.com/867718/the-rea...rmat-wars/

Geld, marketing, het toelaten van een minder product, er is een hoop nodig om iets écht mainstream te krijgen.
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
(11-Jan-2023, 11:29 PM)Roepers schreef:
(11-Jan-2023, 02:41 PM)365cycle schreef:
(11-Jan-2023, 01:38 PM)PlantageBohémien schreef:
moi schreef:LEF, by EV Mobility
Zo te zien geen trapas, dus niet voor grotere afstanden, wat me ook vaak opvalt is , dat er vaak iets ontwikkeld wordt voor 2 verschillende markten, de sportieve, recreatieve markt, en dan wil men op de markt voor mindervaliden ook nog een graantje mee pikken, het resultaat is dat het product tussen tussen de wal en het schip valt.
Idd niet voor grotere afstanden, maar dat geldt ook voor speed pedelecs; de meeste mensen zorgen dat ze voldoende batterij hebben om de hele route in ieder geval op middelmatige ondersteuning te kunnen rijden. 
En pas sinds kort is de Strömer ST7 op de markt, met een lel van een accu waardoor je qua gemiddelde snelheid eindelijk in de buurt komt van een sterke rijder in een velomobiel.

We hebben al een topic over de LEF waar het bedrijf zelf ook reageert: Klik!

Groet,

Marco

het bedrijf is intussen permanent gesloten
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Jan-2023, 12:14 AM)sjefke schreef: het bedrijf is intussen permanent gesloten
Humor, die tegenstrijdige berichten bij dit soort clubs. Dat beweren ze zelf namelijk niet. Na o.a. het lezen van dat oude topic heb ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in jouw berichtgeving Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Willeke_IGKT
(12-Jan-2023, 12:17 AM)365cycle schreef:
(12-Jan-2023, 12:14 AM)sjefke schreef: het bedrijf is intussen permanent gesloten
Humor, die tegenstrijdige berichten bij dit soort clubs. Dat beweren ze zelf namelijk niet. Na o.a. het lezen van dat oude topic heb ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in jouw berichtgeving Big Grin


.ziehier
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hork van de dag
Had je toevallig t...Bart Verbeek — 02:06 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het toeval wil dat i...JanBurp — 11:25 PM
Hork van de dag
Ik heb jaren geled...365cycle — 11:15 PM
Hork van de dag
Ik liep op m'n d...Lopopodium — 10:51 PM
Hork van de dag
Ik liep op m'n doo...Wim -de roetsende — 10:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een 16-spaaks wiel i...melle z — 10:30 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Met 16 minder kon he...ZoefZoef — 10:26 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Daarnaast reed ik op...melle z — 09:41 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nah, heb lange tijd ...ZoefZoef — 09:25 PM
Hork van de dag
In Amsterdam heb ik ...melle z — 08:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik zou er zelf niet ...melle z — 08:12 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ja ik ga gewoon lekk...JanBurp — 08:08 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Lekkker doorfietsen,...ZoefZoef — 08:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vanmiddag even mijn ...JanBurp — 07:50 PM
Garmin radar
Mocht je het leuk vi...Hoekie — 06:59 PM
Hork van de dag
Had je toevallig toe...Fietsbennie — 03:28 PM
Hork van de dag
In Amsterdam heb ik ...Bart Verbeek — 02:28 PM