Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
|
Berichten: 5.704
Topics: 110
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11332
8823 x bedankt in 4336 berichten
Ik snap niet dat er een discussie is ontstaan over wat de wetgever vindt van slechte remmen.
Al rijd je zonder rond op een fixie met een slechte ketting, doe wat je niet laten kan.
Probeer jezelf vooral niet te pletter te rijden als ik erbij ben.
Mijn opmerking was meer bedoeld in de zin van: Wij actieve, soms ook erg sterke ligfietsers zouden niet met inferieure remmen moeten willen rijden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.090
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3122 x bedankt in 1726 berichten
22-Jan-2025, 08:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Jan-2025, 08:54 PM door ZoefZoef.)
Nu ook op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...n-fast-fwd Zag ook een post op facebook voorbijkomen.
Ik denk dat er over de prijs wel onderhandeld kan worden, gezien dit topic  .
Berichten: 211
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 57
448 x bedankt in 203 berichten
(09-Jan-2025, 02:30 PM)365cycle schreef: Ik snap niet dat er een discussie is ontstaan over wat de wetgever vindt van slechte remmen.
Al rijd je zonder rond op een fixie met een slechte ketting, doe wat je niet laten kan.
Probeer jezelf vooral niet te pletter te rijden als ik erbij ben.
Mijn opmerking was meer bedoeld in de zin van: Wij actieve, soms ook erg sterke ligfietsers zouden niet met inferieure remmen moeten willen rijden.
Wat betreft de rem, Shimano heeft nu ook krachtigere rollerbrakes ter beschikking voor bijvoorbeeld bakfietsen, de C6000. Die heb ik een half jaar geleden op mijn Azor transportfiets gemonteerd omdat de origineel als optie gemonteerde IM81 versie het begeven had. Dat was echt een groot verschil. Vroeger kon ik gewoon maximaal inknijpen, nu moet ik echt doseren om niet over het stuur te gaan. De C6000 ziet er aan de buitenkant identiek uit en past op de standaard opname, het binnenwerk is wel anders.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff | 2012 Hase Pino met Rohloff | 2014 AZOR Texel | 2012 Brompton
Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 6
3 x bedankt in 3 berichten
, 06:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 07:13 PM door HansNL.)
Potverkaatje wat is dat toch een mooie fiets. Had ik hem maar eerder gezien,  dan … stond-ie nu bij mij.
Heb nog met de verkoper gecommuniceerd, omdat die advertentie op “verlopen” stond, maar hij was wel degelijk verkocht aan een Nederlander.
Ooit, heul lang geleden heb ik eens op een Munzo gezeten - nee niet eens gereden - op een Velovision en hem nooit vergeten.
Hoop nog eens een bezitter te vinden die mij toestaat een ritje op een Munzo TT te maken. Paar jaar geleden lukt mij dat bijna, maar de emailwisseling daarover stokte ineens. Geen idee, waarom.
Hoeveel zouden er eigenlijk gemaakt zijn?
Eigenaren zich nu graag opstellen in rotten van drie.
Berichten: 623
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1122 x bedankt in 608 berichten
Had wel interesse maar timing zat niet mee, was iets te ver weg / buiten NL om hem zonder poespas op te kunnen halen. Wie weet ooit het kantelsysteem voor de Raptobike van Danielle!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 6
3 x bedankt in 3 berichten
, 07:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 03:13 AM door HansNL.)
(, 06:44 PM)Gideonaut schreef: Had wel interesse maar timing zat niet mee, was iets te ver weg / buiten NL om hem zonder poespas op te kunnen halen. Wie weet ooit het kantelsysteem voor de Raptobike van Danielle!
Ja die van Daniele! Niet gering zeg. Heb hem twee jaar gelden op de SPEZI in Lauchringen gezien.
Knappe constructeur!!
Zijn recente video
Berichten: 1.580
Topics: 8
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 374
3075 x bedankt in 1436 berichten
Ik denk dat je met het aantal Munzo's met 1 rijtje van 3 wel klaar bent. Het zijn er maar weinig. Bram heeft wel een stel van de gewone voorwielaangedreven tweewielers gebouwd, dus met de vork bijna rechtop. Ook daarvan had ie een Tilting versie. Die heb ik twee keer mogen proberen. Op cyclevision enkele tientalen meters, bij hem thuis een ritje van 10 minuten ofzo. Gewoon rijdend is het bijna een tweewieler, je voelt alleen ietsjes de weerstand van de lagers als je in de bocht wilt hangen.
Bram had nog gewaarschuwd de Tiltlock niet tijdens het rijden vast te zetten, want dan lig je zo in de sloot. ( omgeving Naarden) Ik kon het niet laten, maar binnen enkele meters ging het mis. Ik reed wel heel langzaam, dus ik kon stoppen voordat het echt mis ging.
Ik zie de meerwaarde van het tilting concept niet. Als je in de bocht wilt hangen, kies dan een tweewieler. Als je niet om wilt vallen heb je meer aan een normale driewieler. Als je zonodig in een wedstrijd in de categorie Trikes wilt meerijden maak je met deze wel erg veel kans op het podium.
Berichten: 5.704
Topics: 110
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11332
8823 x bedankt in 4336 berichten
(7 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik zie de meerwaarde van het tilting concept niet. Als je in de bocht wilt hangen, kies dan een tweewieler. Als je niet om wilt vallen heb je meer aan een normale driewieler. Als je zonodig in een wedstrijd in de categorie Trikes wilt meerijden maak je met deze wel erg veel kans op het podium. Dat laatste is natuurlijk al genoeg reden om er één te bouwen
Je mag er daarnaast ook mee op de weg als je 'm ergens breed genoeg maakt.
En als laatste: Mij lijkt het met klimmen erg prettig om de tilting in ieder geval te kunnen beperken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 6
3 x bedankt in 3 berichten
Wat ik zo leuk en aantrekkelijk vind bij die nijgfietserij is het zicht dat het mij biedt op menselijke creativiteit en de concrete uitwerking ervan. Hoe goed of het werkt en hoe het in de praktijk functioneert is natuurlijk ook uiterst belangrijk, daar niet van. Vandaar ook dat ik graag eens zo’n technisch wondertje wil rijden om dat gewoon mee te maken. Misschien valt het vreselijk tegen, zou kunnen.
Je kunt inderdaad rationeel redeneren als je in de bocht wil hangen, neem dan een tweewieler, maar dat houdt velen niet tegen, gezien de behoorlijk wat pogingen om een trike schuin door de bocht te krijgen.(Hup, Daniele G.!)
Ik erinner me nog zo’n neiger van Thomas Seide jaren geleden op de SPEZI. Niet mee te ríj́den, zo’n kreng, maar weer ern topstaaltje constructeurspogen van ons aller Thomas!
Berichten: 2.077
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 31124
3039 x bedankt in 1362 berichten
Geen neiging maar schuin hangen op een trike kan (ook) met een Flevo Trike.
En veel mensen vertellen mij dat die te moeilijk is om op te rijden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 11 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|