Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
#27
Ik snap niet dat er een discussie is ontstaan over wat de wetgever vindt van slechte remmen.
Al rijd je zonder rond op een fixie met een slechte ketting, doe wat je niet laten kan.

Probeer jezelf vooral niet te pletter te rijden als ik erbij ben.

Mijn opmerking was meer bedoeld in de zin van: Wij actieve, soms ook erg sterke ligfietsers zouden niet met inferieure remmen moeten willen rijden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , Hardloper , Jeroen S
#28
Nu ook op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...n-fast-fwd Zag ook een post op facebook voorbijkomen.

Ik denk dat er over de prijs wel onderhandeld kan worden, gezien dit topic Wink.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(09-Jan-2025, 02:30 PM)365cycle schreef: Ik snap niet dat er een discussie is ontstaan over wat de wetgever vindt van slechte remmen.
Al rijd je zonder rond op een fixie met een slechte ketting, doe wat je niet laten kan.

Probeer jezelf vooral niet te pletter te rijden als ik erbij ben.

Mijn opmerking was meer bedoeld in de zin van: Wij actieve, soms ook erg sterke ligfietsers zouden niet met inferieure remmen moeten willen rijden.

Wat betreft de rem, Shimano heeft nu ook krachtigere rollerbrakes ter beschikking voor bijvoorbeeld bakfietsen, de C6000. Die heb ik een half jaar geleden op mijn Azor transportfiets gemonteerd omdat de origineel als optie gemonteerde IM81 versie het begeven had. Dat was echt een groot verschil. Vroeger kon ik gewoon maximaal inknijpen, nu moet ik echt doseren om niet over het stuur te gaan. De C6000 ziet er aan de buitenkant identiek uit en past op de standaard opname, het binnenwerk is wel anders.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff | 2012 Hase Pino met Rohloff | 2014 AZOR Texel | 2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#30
Potverkaatje wat is dat toch een mooie fiets. Had ik hem maar eerder gezien, Doh dan … stond-ie nu bij mij.

Heb nog met de verkoper gecommuniceerd, omdat die advertentie op “verlopen” stond, maar hij was wel degelijk verkocht aan een Nederlander.

Ooit, heul lang geleden heb ik eens op een Munzo gezeten - nee niet eens gereden - op een Velovision en hem nooit vergeten.  

Hoop nog eens een bezitter te vinden die mij toestaat een ritje op een Munzo TT te maken. Paar jaar geleden lukt mij dat bijna, maar de emailwisseling daarover stokte ineens. Geen idee, waarom.

Hoeveel zouden er eigenlijk gemaakt zijn?
Eigenaren zich nu graag opstellen in rotten van drie. Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
Had wel interesse maar timing zat niet mee, was iets te ver weg / buiten NL om hem zonder poespas op te kunnen halen. Wie weet ooit het kantelsysteem voor de Raptobike van Danielle!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , HansNL
#32
(, 06:44 PM)Gideonaut schreef: Had wel interesse maar timing zat niet mee, was iets te ver weg / buiten NL om hem zonder poespas op te kunnen halen. Wie weet ooit het kantelsysteem voor de Raptobike van Danielle!

Ja die van Daniele! Niet gering zeg. Heb hem twee jaar gelden op de SPEZI in Lauchringen gezien.
Knappe constructeur!!

Zijn recente video
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
Ik denk dat je met het aantal Munzo's met 1 rijtje van 3 wel klaar bent. Het zijn er maar weinig. Bram heeft wel een stel van de gewone voorwielaangedreven tweewielers gebouwd, dus met de vork bijna rechtop. Ook daarvan had ie een Tilting versie. Die heb ik twee keer mogen proberen. Op cyclevision enkele tientalen meters, bij hem thuis een ritje van 10 minuten ofzo. Gewoon rijdend is het bijna een tweewieler, je voelt alleen ietsjes de weerstand van de lagers als je in de bocht wilt hangen.

Bram had nog gewaarschuwd de Tiltlock niet tijdens het rijden vast te zetten, want dan lig je zo in de sloot. ( omgeving Naarden) Ik kon het niet laten, maar binnen enkele meters ging het mis. Ik reed wel heel langzaam, dus ik kon stoppen voordat het echt mis ging.

Ik zie de meerwaarde van het tilting concept niet. Als je in de bocht wilt hangen, kies dan een tweewieler. Als je niet om wilt vallen heb je meer aan een normale driewieler. Als je zonodig in een wedstrijd in de categorie Trikes wilt meerijden maak je met deze wel erg veel kans op het podium.
Antwoord }
#34
(7 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik zie de meerwaarde van het tilting concept niet. Als je in de bocht wilt hangen, kies dan een tweewieler. Als je niet om wilt vallen heb je meer aan een normale driewieler. Als je zonodig in een wedstrijd in de categorie Trikes wilt meerijden maak je met deze wel erg veel kans op het podium.
Dat laatste is natuurlijk al genoeg reden om er één te bouwen Big Grin 
Je mag er daarnaast ook mee op de weg als je 'm ergens breed genoeg maakt.

En als laatste: Mij lijkt het met klimmen erg prettig om de tilting in ieder geval te kunnen beperken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , HansNL
#35
Wat ik zo leuk en aantrekkelijk vind bij die nijgfietserij is het zicht dat het mij biedt op menselijke creativiteit en de concrete uitwerking ervan. Hoe goed of het werkt en hoe het in de praktijk functioneert is natuurlijk ook uiterst belangrijk, daar niet van. Vandaar ook dat ik graag eens zo’n technisch wondertje wil rijden om dat gewoon mee te maken. Misschien valt het vreselijk tegen, zou kunnen.

Je kunt inderdaad rationeel redeneren als je in de bocht wil hangen, neem dan een tweewieler, maar dat houdt velen niet tegen, gezien de behoorlijk wat pogingen om een trike schuin door de bocht te krijgen.(Hup, Daniele G.!)

Ik erinner me nog zo’n neiger van Thomas Seide jaren geleden op de SPEZI. Niet mee te ríj́den, zo’n kreng, maar weer ern topstaaltje constructeurspogen van ons aller Thomas!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Geen neiging maar schuin hangen op een trike kan (ook) met een Flevo Trike.

En veel mensen vertellen mij dat die te moeilijk is om op te rijden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 11 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Wahjow, dicke banane...Boyd Maduro — 09:10 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Volgens Veloviewer...Wim -de roetsende — 09:07 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Volgens Veloviewer h...Arend-Jan — 08:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de loop van ‘24 w...Lig-hen — 08:54 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Dan moet ik nog 3600...De tovenaar — 08:15 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik vandaag tij...Josligfiets — 08:02 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Vandaag de 10.000 km...Josligfiets — 07:59 PM
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
Geen neiging maar sc...Willeke_IGKT — 07:28 PM
10km fietsen per bericht ;-)
27 km per berichtje ...Bob Hagendijk — 07:20 PM
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
Wat ik zo leuk en aa...HansNL — 07:16 PM
10km fietsen per bericht ;-)
376 x 10, voorlopig ...Arend-Jan — 07:16 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Jij krijg alle waard...Fietsbennie — 07:09 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Ik zit niet in de ru...Willeke_IGKT — 07:06 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Ik zit ruim veilig z...TimSch — 07:02 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Dus zeg niet dat ik ...365cycle — 06:44 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Dus zeg niet dat i...Wim -de roetsende — 06:38 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Oei dan is er ee...Hardloper — 05:34 PM