|
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Berichten: 448
Topics: 29
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 1646
965 x bedankt in 428 berichten
En de advertentie is alweer "verlopen".
Ik krijg de indruk dat die verkoper wat persoonlijke probleempjes heeft, of zie ik dat verkeerd?
Lig: Taifun (2x20"), Furai (2x24") | Fixie: OnOne (2x28") | Vouw: Dahon Bullhead (2x20")
Berichten: 2.989
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44826
4638 x bedankt in 1982 berichten
(18-Apr-2026, 07:22 PM)PieterTrapt schreef: En de advertentie is alweer "verlopen".
Ik krijg de indruk dat die verkoper wat persoonlijke probleempjes heeft, of zie ik dat verkeerd?
Als ik begon, alarm bellen.
Het kan goed gaan, het kan een hoop frustratie geven.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
(18-Apr-2026, 07:22 PM)PieterTrapt schreef: En de advertentie is alweer "verlopen".
Ik krijg de indruk dat die verkoper wat persoonlijke probleempjes heeft, of zie ik dat verkeerd?
Over een paar weken/maanden nieuwe ronde..
Dit lag in de lijn der verwachting dat dit zou gebeuren.
Berichten: 80
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 141
152 x bedankt in 77 berichten
aangeboden CHR lijkt erg veel op marktplaats advertentie van 2 weken terug..
https://ligfiets.net/advertisements/20725
M5 Cityracer 559-451 M5 CHR M5 tandem
Berichten: 13
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2018
Bedankt: 0
4 x bedankt in 3 berichten
Ik ben van plan mijn m5 chr te verkopen.
Is er via hier interesse?
Groeten Amadee
Berichten: 1.013
Topics: 51
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 9
2438 x bedankt in 948 berichten
Op ligfiets.net staat een oproep van iemand die er 1 zoekt, en ook op marktplaats in de categorie ligfietsen. Ik weet niet of dat dezelfde persoon is.
Maar, misschien ook wel iemand van hier, ik ben zelf net voorzien. Waarom wil jij je CHR verkopen? De meeste eigenaren zijn er erg blij mee.
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3514
10915 x bedankt in 5192 berichten
(14-May-2026, 02:15 PM)Amadee schreef: Ik ben van plan mijn m5 chr te verkopen.
Is er via hier interesse?
Groeten Amadee
Hoe oud/jong?
Specificaties?
Hoeveel km mee gereden?
Lang stil gestaan?
Deze man zoekt er eentje:
https://ligfiets.net/advertisements/20719
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...r-ligfiets
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
14-May-2026, 05:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-May-2026, 05:25 PM door ZoefZoef.)
Hooguit interesse in de tailbag, maar ik vermoed dat je die niet los verkoopt. En als dat wel het geval is, wat vraag je ervoor dan?
En nu het onderwerp toch even de CHR is. Weet iemand hoe die van een kleurtje voorzien zijn? Is dat autolak? Gelcoat?
Berichten: 7.125
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15389
12132 x bedankt in 5707 berichten
Misschien goed om een verkooptopic te maken ipv dit hier te doen?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 80
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 141
152 x bedankt in 77 berichten
(14-May-2026, 05:24 PM)ZoefZoef schreef: Hooguit interesse in de tailbag, maar ik vermoed dat je die niet los verkoopt. En als dat wel het geval is, wat vraag je ervoor dan?
En nu het onderwerp toch even de CHR is. Weet iemand hoe die van een kleurtje voorzien zijn? Is dat autolak? Gelcoat?
er zijn nog enkele (nieuwe) carbon tailbags 21l beschikbaar €595,-
De 'kleur' (oftewel de driehoekige patronen) zijn zichtbaar omdat in de bovenste laag (voor de clear-coat) 'random' driehoekige stukjes UD zijn 'gestrooid'. Dit geeft een patroon die dus ook bij verschillende lichtinvalshoeken een andere 'kleur' geeft. Leuk detail; elk CHR frame met deze afwerking is dus qua finish uniek.
M5 Cityracer 559-451 M5 CHR M5 tandem
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3514
10915 x bedankt in 5192 berichten
(15-May-2026, 10:11 AM)liggende daan schreef: De 'kleur' (oftewel de driehoekige patronen) zijn zichtbaar omdat in de bovenste laag (voor de clear-coat) 'random' driehoekige stukjes UD zijn 'gestrooid'. Dit geeft een patroon die dus ook bij verschillende lichtinvalshoeken een andere 'kleur' geeft. Leuk detail; elk CHR frame met deze afwerking is dus qua finish uniek.
ZoefZoef bedoelt die gele M5CHR vermoed ik.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
(15-May-2026, 11:00 AM)Wim -de roetsende schreef: (15-May-2026, 10:11 AM)liggende daan schreef: De 'kleur' (oftewel de driehoekige patronen) zijn zichtbaar omdat in de bovenste laag (voor de clear-coat) 'random' driehoekige stukjes UD zijn 'gestrooid'. Dit geeft een patroon die dus ook bij verschillende lichtinvalshoeken een andere 'kleur' geeft. Leuk detail; elk CHR frame met deze afwerking is dus qua finish uniek.
ZoefZoef bedoelt die gele M5CHR vermoed ik.
Ik bedoel inderdaad de gele, blauwe of rode frames. Dat is een extra laag over de standaard frames gezien het kan beschadigen en afbladderen.
Zo'n rode, blauwe of gele staat nog wel op mn verlanglijstje ooit. Of een ander zelffgekozen unieke kleurtje wellicht.
Berichten: 2.542
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1329
5029 x bedankt in 2382 berichten
Er waren een tijdje terug wat berichten over een Duitse CHR met nogal afbladderende lak. Op basis daarvan lijkt het me geen gekleurde gelcoat. Dat wordt vaak als eerste laag aangebracht in de mal en dan nat in nat verder verwerkt. Gelcoat kan blaasjes geven, hechtingsproblemen hebben met de volgende laag en kan beschadigen maar een epoxy gelcoat die op die manier afbladderd lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dat leek me eerder een slecht hechtende laklaag.
Berichten: 83
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2017
Bedankt: 17
80 x bedankt in 53 berichten
(15-May-2026, 10:11 AM)liggende daan schreef: (14-May-2026, 05:24 PM)ZoefZoef schreef: Hooguit interesse in de tailbag, maar ik vermoed dat je die niet los verkoopt. En als dat wel het geval is, wat vraag je ervoor dan?
En nu het onderwerp toch even de CHR is. Weet iemand hoe die van een kleurtje voorzien zijn? Is dat autolak? Gelcoat?
er zijn nog enkele (nieuwe) carbon tailbags 21l beschikbaar €595,-
De 'kleur' (oftewel de driehoekige patronen) zijn zichtbaar omdat in de bovenste laag (voor de clear-coat) 'random' driehoekige stukjes UD zijn 'gestrooid'. Dit geeft een patroon die dus ook bij verschillende lichtinvalshoeken een andere 'kleur' geeft. Leuk detail; elk CHR frame met deze afwerking is dus qua finish uniek.
In 3K Carbon is hij naar mijn mening het mooist :-)
Azub Max - Sunrider - HP Speedmachine - Azub Fatty
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
(15-May-2026, 02:51 PM)Jeroen S schreef: Er waren een tijdje terug wat berichten over een Duitse CHR met nogal afbladderende lak. Op basis daarvan lijkt het me geen gekleurde gelcoat. Dat wordt vaak als eerste laag aangebracht in de mal en dan nat in nat verder verwerkt. Gelcoat kan blaasjes geven, hechtingsproblemen hebben met de volgende laag en kan beschadigen maar een epoxy gelcoat die op die manier afbladderd lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dat leek me eerder een slecht hechtende laklaag.
Precies dat is de reden dat ik het me afvroeg. Onder het blauw.kwam een gewoon standaard zwart frame vandaan. Ik heb nog nooit een zo qua lak verneukt frame gezien. Dat riep bij mij de vraag dus op wat voor.lak dat is en hoe die frames zn kleur krijgen.
Berichten: 2.542
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1329
5029 x bedankt in 2382 berichten
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat iemand dat frame zelf effe gespoten had.
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
16-May-2026, 01:48 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-May-2026, 01:51 AM door ZoefZoef.)
(15-May-2026, 11:30 PM)Jeroen S schreef: Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat iemand dat frame zelf effe gespoten had.
Dat was niet het geval. Die fiets was nieuw geleverd door Bram Moens. Koper heeft er dermate lang op moeten wachten dat ie geen zin had in een garantieclaim en de fiets weer lang kwijt zijn.
Ook bij de chr van de gebande Belg zag ik volgens mij kleine lakbeschadigingen.
Geen gelcoat dus, autolak dan? Andere lak?
Berichten: 2.542
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1329
5029 x bedankt in 2382 berichten
Geen idee, dan zou ik gewoon wat aan het raden zijn.
Als ik zelf een epoxy frame zou gaan verven, dan zou het denk ik dit product worden. Zat ooit ook op de 2x 20 inch carbon Tandem van John en Allert.
https://www.polyservice.nl/hoogglans-lak...59998.html
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3514
10915 x bedankt in 5192 berichten
(16-May-2026, 01:48 AM)ZoefZoef schreef: Geen gelcoat dus, autolak dan? Andere lak?
Vraag het aan Bram.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
|
Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Medeliggers onderweg
|
| In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM |
|
Kilometer topic
|
| Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
| Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM |
|
Milan 4.2
|
| Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM |
|
Milan 4.2
|
| Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM |
|
Kilometer topic
|
|
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM |
|
Milan 4.2
|
| Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM |
|
Kilometer topic
|
| Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM |
|
Kilometer topic
|
|
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM |
|
Kilometer topic
|
|
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM |
|