Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.759
Topics: 105
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7372
2504 x bedankt in 1185 berichten
06-Nov-2024, 11:59 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Nov-2024, 02:09 PM door Hoekie.)
Over fitness cijfers en blij worden:
In de kleine maand sinds de Snoek-L (QV had E-Assist, Snoek-L niet. Voor het gemak - snelheid ongeveer gelijk) is mijn VO2max van 42 naar 44 gegaan.
Uw VO₂ max. fietsen is 44 dit is uitstekend voor mannen in de leeftijdsgroep 50-59. U zit in de hoogste 20% voor uw leeftijd en geslacht.
En is mijn fitness leeftijd versus echte leeftijd nog weer 2 jaar lager geworden.
Edit: aangepast na terechte opmerking
Berichten: 1.449
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 644
2389 x bedankt in 1110 berichten
Nu wordt het kouder, je banden worden trager, de lucht wordt dikker. Wacht maar tot het weer warmer wordt, en je zal zien dat je een stuk sneller bent dan voor de winter
Berichten: 843
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 423
1603 x bedankt in 782 berichten
(06-Nov-2024, 11:59 AM)Hoekie schreef: Over fitness cijfers en blij worden:
In de kleine maand sinds de Snoek-L is mijn VO2max van 42 naar 44 gegaan.
Uw VO₂ max. fietsen is 44 dit is uitstekend voor mannen in de leeftijdsgroep 50-59. U zit in de hoogste 20% voor uw leeftijd en geslacht.
En is mijn fitness leeftijd versus echte leeftijd nog weer 2 jaar lager geworden.
Ik zie geen smiley, dus ga ik er even van uit dat dit een serieuze opmerking is. (Niet je laatste zin, dat is wel duidelijk).
Ik wil ook niets afdoen aan het goede gevoel dat je krijgt, maar ik zie niet hoe een Snoek-L van invloed kan zijn op je VO2max.
Berichten: 482
Topics: 51
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 67
908 x bedankt in 450 berichten
(06-Nov-2024, 11:53 AM)datakneder schreef: ...
...
Ik vraag me af wat je precies wilt.
...
...
Moest ik zelf even goed over nadenken.
Ik wil het snelheidsverschil tussen wagens en mezelf zo laag mogelijk kunnen houden. Het is voor mij veiliger op de rijbaan, maar agressieve chauffeurs is ook niet leuk (en onveilig). Dus dat komt dan neer op langer hogere cruisesnelheden aan kunnen houden en dus langer hogere wattages kunnen trappen.
Leuk meegenomen dat ik daarmee ook sneller thuis ben en leuk meegenomen als ik sneller recupereer omdat de "gevoelde inspanning" lager lijkt dan een paar maanden geleden.
Berichten: 332
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 173
984 x bedankt in 328 berichten
... Dat ik na een week van flinke verkoudheid vandaag weer met de velo onderweg ben in plaats van met het blik
Berichten: 1.759
Topics: 105
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7372
2504 x bedankt in 1185 berichten
(06-Nov-2024, 12:25 PM)datakneder schreef: Ik zie geen smiley, dus ga ik er even van uit dat dit een serieuze opmerking is. (Niet je laatste zin, dat is wel duidelijk).
Ik wil ook niets afdoen aan het goede gevoel dat je krijgt, maar ik zie niet hoe een Snoek-L van invloed kan zijn op je VO2max.
Serieuze opmerking inderdaad. Post hierboven heb ik aangevuld.
Berichten: 337
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 117
589 x bedankt in 302 berichten
06-Nov-2024, 01:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Nov-2024, 01:13 PM door LigfietsWilsum.)
Ik ben blij dat de Quest weer goed remt, gisteren nieuwe spullen gehaald, in Dronten, en vanochtend gemonteerd.
De remkabelmantels waren compleet doorgeroest.
Waarom maken ze dat niemand RVS?
(06-Nov-2024, 11:59 AM)Hoekie schreef: Over fitness cijfers en blij worden:
In de kleine maand sinds de Snoek-L (QV had E-Assist, Snoek-L niet. Voor het gemak - snelheid ongeveer gelijk) is mijn VO2max van 42 naar 44 gegaan.
Uw VO₂ max. fietsen is 44 dit is uitstekend voor mannen in de leeftijdsgroep 50-59. U zit in de hoogste 20% voor uw leeftijd en geslacht.
En is mijn fitness leeftijd versus echte leeftijd nog weer 2 jaar lager geworden.
Edit: aangepast na terechte opmerking
Kijk, jij kan al een beetje tijdreizen!
Berichten: 1.759
Topics: 105
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7372
2504 x bedankt in 1185 berichten
(06-Nov-2024, 01:09 PM)LigfietsWilsum schreef: Kijk, jij kan al een beetje tijdreizen!
En twee keer opnieuw trakteren voor mijn verjaardag..zou het graag doen.
Berichten: 843
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 423
1603 x bedankt in 782 berichten
(06-Nov-2024, 01:09 PM)LigfietsWilsum schreef: Kijk, jij kan al een beetje tijdreizen!
Het begint met kleine stapjes. Maar het moeilijkste punt is Groundhogday. Daar kan je lang in blijven hangen.
Berichten: 2.634
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2743
3081 x bedankt in 2147 berichten
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 614
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1304 x bedankt in 578 berichten
06-Nov-2024, 07:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Nov-2024, 07:45 PM door Bob Hagendijk.)
(05-Nov-2024, 08:36 PM)LigZeeuw schreef: Ik ben vandaag blij dat de BHV cursus vroeg klaar was zodat ik met een ommetje totaal 50km naar huis heb kunnen fietsen, het was al weer even geleden dat ik de 50km had aangetikt dus was ik extra blij dat het lukte met gemiddeld 220W en 33,8kmh. Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Anders moet je al snel een kruis snelheid van 37/38 hebben denk ik, en dat is behoorlijk hard om 50 km lang vol te houden. Ik ben al blij met meer dan 31 km/u gemiddeld... Niet dat ik het niet geloof hoor, oprechte interesse
Berichten: 5.295
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10291
7975 x bedankt in 3945 berichten
(06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef: Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Het antwoord zit in zijn naam: Lig Zeeuw
Dat is tot nu toe de enige provincie waarin ik meerdere ritten >50 km/h gemiddeld heb
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 151
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 403
372 x bedankt in 151 berichten
Omdat ik vandaag mijn geplakte QuestXS opgepikt heb bij Velomobiel.nl
Heeft even geduurd (ongeluk was in april) maar het rijdt weer (en de verzekering is toch traag dus het is toch nog niet allemaal afgerond)
wel even wennen na een aantal maanden in mijn Snoek, ik had het verschil natuurlijk al door toen ik in de snoek ging proefrijden terwijl ik aan de XS gewend was maar andersom is het verschil minstens even groot. Misschien toch maar strakkere vering en banden monteren. (Zitten nu GoCycles onder, wel lekker snel. Zeker in het komende seizoen)
Berichten: 512
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 507
1294 x bedankt in 465 berichten
(06-Nov-2024, 11:31 PM)365cycle schreef: (06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef: Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Het antwoord zit in zijn naam: LigZeeuw
Dat is tot nu toe de enige provincie waarin ik meerdere ritten >50 km/h gemiddeld heb
Dan heb je het nog niet in Groningen geprobeerd denk ik
Als geboren Zeeuw woonachtig in Groningen vermoed ik dat snelheid maken en houden in beide provincies lekker gaat
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 1.759
Topics: 105
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7372
2504 x bedankt in 1185 berichten
, 09:52 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:25 AM door Hoekie.)
Ik krijg het idee dat juist (de kop van) Noord-Holland het beste is. Of Flevoland.
In Zeeland kan het goed, maar op veel plekken is ook een drama.
Ik zie gemiddeld 220W.
Denk: dan is 33.8 niet zo snel. En bedenk me dat het met een open fiets is.
Kijk ik naar mijn woon-werk vanmorgen, dezelfde gemiddelde snelheid, is dat met gemiddeld 147W.
En dat is nota bene met een flink stuk holderdebolder door half opgedroogde landbouwgrond waar een MTB beter op zijn plaats was.
Op de 220W gemiddeld ben ik jaloers. Dat is me nog niet gelukt. Ben ik wellicht al te oud voor.
Berichten: 1.759
Topics: 105
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7372
2504 x bedankt in 1185 berichten
Van mei vorig jaar tot een maand geleden altijd ongeveer hetzelfde. Op en neer 41-43.
Gaat ie nu in 3 weken naar 44 en vandaag naar 45. Blij dat er nog altijd winst in conditie te halen valt.
Berichten: 159
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
342 x bedankt in 154 berichten
, 12:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 12:46 AM door LigZeeuw.)
(06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef: (05-Nov-2024, 08:36 PM)LigZeeuw schreef: Ik ben vandaag blij dat de BHV cursus vroeg klaar was zodat ik met een ommetje totaal 50km naar huis heb kunnen fietsen, het was al weer even geleden dat ik de 50km had aangetikt dus was ik extra blij dat het lukte met gemiddeld 220W en 33,8kmh. Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Anders moet je al snel een kruis snelheid van 37/38 hebben denk ik, en dat is behoorlijk hard om 50 km lang vol te houden. Ik ben al blij met meer dan 31 km/u gemiddeld... Niet dat ik het niet geloof hoor, oprechte interesse
Rotondes en kruisingen probeer ik dan inderdaad zoveel mogelijk te vermijden. Kruissnelheid op dat soort ritten ligt meestal rond de 36 ongeveer met soms wat stukken rond de 40-42 ofzo.
(, 09:52 AM)Hoekie schreef: Ik krijg het idee dat juist (de kop van) Noord-Holland het beste is. Of Flevoland.
In Zeeland kan het goed, maar op veel plekken is ook een drama.
Ik zie gemiddeld 220W.
Denk: dan is 33.8 niet zo snel. En bedenk me dat het met een open fiets is.
Kijk ik naar mijn woon-werk vanmorgen, dezelfde gemiddelde snelheid, is dat met gemiddeld 147W.
En dat is nota bene met een flink stuk holderdebolder door half opgedroogde landbouwgrond waar een MTB beter op zijn plaats was.
Op de 220W gemiddeld ben ik jaloers. Dat is me nog niet gelukt. Ben ik wellicht al te oud voor.
Dat verschil is dan nog best groot he. Ik had een zelfde soort constatering toen ik een connectie op op Strava 34 gemiddeld op zijn mtb zag rijden, maar dan met 290W gemiddeld. Stiekem zou ik dan ook best graag 290W gemiddeld willen kunnen trappen op de M-Racer, alleen heb ik niet zon zin om 5 avonden in de week 2 uur te trainen.
(06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef: (05-Nov-2024, 08:36 PM)LigZeeuw schreef: Ik ben vandaag blij dat de BHV cursus vroeg klaar was zodat ik met een ommetje totaal 50km naar huis heb kunnen fietsen, het was al weer even geleden dat ik de 50km had aangetikt dus was ik extra blij dat het lukte met gemiddeld 220W en 33,8kmh. Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Anders moet je al snel een kruis snelheid van 37/38 hebben denk ik, en dat is behoorlijk hard om 50 km lang vol te houden. Ik ben al blij met meer dan 31 km/u gemiddeld... Niet dat ik het niet geloof hoor, oprechte interesse
Rotondes en kruisingen probeer ik dan inderdaad zoveel mogelijk te vermijden. Kruissnelheid op dat soort ritten ligt meestal rond de 36 ongeveer met soms wat stukken rond de 40-42 ofzo.
Berichten: 176
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 492
328 x bedankt in 170 berichten
(, 09:52 AM)Hoekie schreef: Ik krijg het idee dat juist (de kop van) Noord-Holland het beste is. Of Flevoland.
In Zeeland kan het goed, maar op veel plekken is ook een drama.
Hmm... het gras bij de buren?
OK, in de 'echte Kop', de Wieringermeer (Wieringerwaard, Anna Paulownapolder) kun je, als het wegdek niet al te teleurstellend is, aardig doorkarren. Tamelijk rechtdoor, en ik ben duidelijk niet de enige die echt niet zou weten wat ik in Kreileroord zou moeten. Rechtdoor & rustig, nou nog gunstige wind...
De kuststrook is tamelijk toeristisch, en in West Friesland (grofweg het gebied tussen Schagen - Medemblik - Enkhuizen - Hoorn) is het al heel snel dorp-in-dorp-uit. De dijk tussen Medemblik en Enkhuizen is wel een leuk fietspad, maar erg smal en druk. Op een racefiets is dat met mooi weer ook al een oefening in geduld.
Ach, met een goede route kan er vast veel, maar het is veel makkelijker om die goede route in Flevoland te leggen. Zij het in de Noord-Oost-Polder nog iets makkelijker dan in de Flevopolder(s) zelf, maar wellicht vooral omdat ik daar de weg(en) veel beter ken. Tussen Almere en Lemmer kun je bijna het hele stuk bovenop of aan de buitenkant van de dijk fietsen, met alleen structureel oponthoud in Lelystad en Urk. Dat is wel een mooie route voor wie het niet te rustgevend vindt. Van Lelystad naar Ketelbrug heb je nog wel wat smalle passages op de dijk (veeroosters / slagbomen), en soms fiets je tussen de schapen.
Oh, en de Afsluitdijk natuurlijk!
Als die ooit weer eens opengaat...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 482
Topics: 51
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 67
908 x bedankt in 450 berichten
... ik vandaag echt rustig aan gedaan heb. De benen waren wat moe, ik ook. Ook licht wat last aan de kuiten/achillespezen. Dus rustig cruisen naar het werk. 1:15 minuten. Echt niets forceren, not even close.
Toen ik maar net begon te velomobielen (~6 maanden geleden) was 1:15 de best mogelijke tijd die ik eruit geperst kreeg naar het werk.
#clicknoice
Berichten: 5.295
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10291
7975 x bedankt in 3945 berichten
(, 01:38 AM)Tijanus schreef: Hmm... het gras bij de buren? Want een verre buur is beter dan een goede vriend? Of... huh?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 49 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|