Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Over fitness cijfers en blij worden:
In de kleine maand sinds de Snoek-L (QV had E-Assist, Snoek-L niet. Voor het gemak - snelheid ongeveer gelijk) is mijn VO2max van 42 naar 44 gegaan.
Uw VO₂ max. fietsen is 44 dit is uitstekend voor mannen in de leeftijdsgroep 50-59. U zit in de hoogste 20% voor uw leeftijd en geslacht.
En is mijn fitness leeftijd versus echte leeftijd nog weer 2 jaar lager geworden.

Edit: aangepast na terechte opmerking
Antwoord }
Nu wordt het kouder, je banden worden trager, de lucht wordt dikker. Wacht maar tot het weer warmer wordt, en je zal zien dat je een stuk sneller bent dan voor de winter Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(06-Nov-2024, 11:59 AM)Hoekie schreef: Over fitness cijfers en blij worden: 
In de kleine maand sinds de Snoek-L is mijn VO2max van 42 naar 44 gegaan.
Uw VO₂ max. fietsen is 44 dit is uitstekend voor mannen in de leeftijdsgroep 50-59. U zit in de hoogste 20% voor uw leeftijd en geslacht.
En is mijn fitness leeftijd versus echte leeftijd nog weer 2 jaar lager geworden.

Ik zie geen smiley, dus ga ik er even van uit dat dit een serieuze opmerking is. (Niet je laatste zin, dat is wel duidelijk).

Ik wil ook niets afdoen aan het goede gevoel dat je krijgt, maar ik zie niet hoe een Snoek-L van invloed kan zijn op je VO2max.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(06-Nov-2024, 11:53 AM)datakneder schreef: ...
...
Ik vraag me af wat je precies wilt.
...
...

Moest ik zelf even goed over nadenken.

Ik wil het snelheidsverschil tussen wagens en mezelf zo laag mogelijk kunnen houden. Het is voor mij veiliger op de rijbaan, maar agressieve chauffeurs is ook niet leuk (en onveilig). Dus dat komt dan neer op langer hogere cruisesnelheden aan kunnen houden en dus langer hogere wattages kunnen trappen.

Leuk meegenomen dat ik daarmee ook sneller thuis ben en leuk meegenomen als ik sneller recupereer omdat de "gevoelde inspanning" lager lijkt dan een paar maanden geleden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
... Dat ik na een week van flinke verkoudheid vandaag weer met de velo onderweg ben in plaats van met het blik Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , Hoekie , Boyd Maduro
(06-Nov-2024, 12:25 PM)datakneder schreef: Ik zie geen smiley, dus ga ik er even van uit dat dit een serieuze opmerking is. (Niet je laatste zin, dat is wel duidelijk).
Ik wil ook niets afdoen aan het goede gevoel dat je krijgt, maar ik zie niet hoe een Snoek-L van invloed kan zijn op je VO2max.

Serieuze opmerking inderdaad. Post hierboven heb ik aangevuld.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben blij dat de Quest weer goed remt, gisteren nieuwe spullen gehaald,  in Dronten, en vanochtend gemonteerd.
De remkabelmantels waren compleet doorgeroest.
Waarom maken ze dat niemand RVS?

(06-Nov-2024, 11:59 AM)Hoekie schreef: Over fitness cijfers en blij worden: 
In de kleine maand sinds de Snoek-L (QV had E-Assist, Snoek-L niet. Voor het gemak - snelheid ongeveer gelijk) is mijn VO2max van 42 naar 44 gegaan.
Uw VO₂ max. fietsen is 44 dit is uitstekend voor mannen in de leeftijdsgroep 50-59. U zit in de hoogste 20% voor uw leeftijd en geslacht.
En is mijn fitness leeftijd versus echte leeftijd nog weer 2 jaar lager geworden.

Edit: aangepast na terechte opmerking


Kijk, jij kan al een beetje tijdreizen!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(06-Nov-2024, 01:09 PM)LigfietsWilsum schreef: Kijk, jij kan al een beetje tijdreizen!

Big Grin

En twee keer opnieuw trakteren voor mijn verjaardag..zou het graag doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(06-Nov-2024, 01:09 PM)LigfietsWilsum schreef: Kijk, jij kan al een beetje tijdreizen!


Het begint met kleine stapjes. Maar het moeilijkste punt is Groundhogday. Daar kan je lang in blijven hangen. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(06-Nov-2024, 11:53 AM)datakneder schreef: Ik zou zeggen, geniet vooral van het forenzen.
thumb
(06-Nov-2024, 11:59 AM)Hoekie schreef: Uw VO₂ max. fietsen is 44 dit is uitstekend voor mannen in de leeftijdsgroep 50-59. U zit in de hoogste 20% voor uw leeftijd en geslacht.
En is mijn fitness leeftijd versus echte leeftijd nog weer 2 jaar lager geworden.
Ook even bekeken. En zal ik dan toch meer een fietser dan een loper zijn?  Huh

[Afbeelding: image.png]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Nov-2024, 08:36 PM)LigZeeuw schreef: Ik ben vandaag blij dat de BHV cursus vroeg klaar was zodat ik met een ommetje totaal 50km naar huis heb kunnen fietsen, het was al weer even geleden dat ik de 50km had aangetikt dus was ik extra blij dat het lukte met gemiddeld 220W en 33,8kmh.
Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Anders moet je al snel een kruis snelheid van 37/38 hebben denk ik, en dat is behoorlijk hard om 50 km lang vol te houden. Ik ben al blij met meer dan 31 km/u gemiddeld... Niet dat ik het niet geloof hoor, oprechte interesseSmile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef: Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? 
Het antwoord zit in zijn naam: LigZeeuw

Dat is tot nu toe de enige provincie waarin ik meerdere ritten >50 km/h gemiddeld heb Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Omdat ik vandaag mijn geplakte QuestXS opgepikt heb bij Velomobiel.nl
Heeft even geduurd (ongeluk was in april) maar het rijdt weer (en de verzekering is toch traag dus het is toch nog niet allemaal afgerond)

wel even wennen na een aantal maanden in mijn Snoek, ik had het verschil natuurlijk al door toen ik in de snoek ging proefrijden terwijl ik aan de XS gewend was maar andersom is het verschil minstens even groot. Misschien toch maar strakkere vering en banden monteren. (Zitten nu GoCycles onder, wel lekker snel. Zeker in het komende seizoen)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , TimSch , Hardloper
(06-Nov-2024, 11:31 PM)365cycle schreef:
(06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef: Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? 
Het antwoord zit in zijn naam: LigZeeuw

Dat is tot nu toe de enige provincie waarin ik meerdere ritten >50 km/h gemiddeld heb Big Grin

Dan heb je het nog niet in Groningen geprobeerd denk ik  Tongue 

Als geboren Zeeuw woonachtig in Groningen vermoed ik dat snelheid maken en houden in beide provincies lekker gaat  Big Grin
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Ik krijg het idee dat juist (de kop van) Noord-Holland het beste is. Of Flevoland.

In Zeeland kan het goed, maar op veel plekken is ook een drama.

Ik zie gemiddeld 220W.
Denk: dan is 33.8 niet zo snel. En bedenk me dat het met een open fiets is.
Kijk ik naar mijn woon-werk vanmorgen, dezelfde gemiddelde snelheid, is dat met gemiddeld 147W.
En dat is nota bene met een flink stuk holderdebolder door half opgedroogde landbouwgrond waar een MTB beter op zijn plaats was.
Op de 220W gemiddeld ben ik jaloers. Dat is me nog niet gelukt. Ben ik wellicht al te oud voor.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro , 365cycle
Van mei vorig jaar tot een maand geleden altijd ongeveer hetzelfde. Op en neer 41-43.
Gaat ie nu in 3 weken naar 44 en vandaag naar 45. Blij dat er nog altijd winst in conditie te halen valt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
(06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef:
(05-Nov-2024, 08:36 PM)LigZeeuw schreef: Ik ben vandaag blij dat de BHV cursus vroeg klaar was zodat ik met een ommetje totaal 50km naar huis heb kunnen fietsen, het was al weer even geleden dat ik de 50km had aangetikt dus was ik extra blij dat het lukte met gemiddeld 220W en 33,8kmh.
Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Anders moet je al snel een kruis snelheid van 37/38 hebben denk ik, en dat is behoorlijk hard om 50 km lang vol te houden. Ik ben al blij met meer dan 31 km/u gemiddeld... Niet dat ik het niet geloof hoor, oprechte interesseSmile

Rotondes en kruisingen probeer ik dan inderdaad zoveel mogelijk te vermijden. Kruissnelheid op dat soort ritten ligt meestal rond de 36 ongeveer met soms wat stukken rond de 40-42 ofzo.

(07-Nov-2024, 09:52 AM)Hoekie schreef: Ik krijg het idee dat juist (de kop van) Noord-Holland het beste is. Of Flevoland.

In Zeeland kan het goed, maar op veel plekken is ook een drama.

Ik zie gemiddeld 220W.
Denk: dan is 33.8 niet zo snel. En bedenk me dat het met een open fiets is.
Kijk ik naar mijn woon-werk vanmorgen, dezelfde gemiddelde snelheid, is dat met gemiddeld 147W.
En dat is nota bene met een flink stuk holderdebolder door half opgedroogde landbouwgrond waar een MTB beter op zijn plaats was.
Op de 220W gemiddeld ben ik jaloers. Dat is me nog niet gelukt. Ben ik wellicht al te oud voor.

Dat verschil is dan nog best groot he. Ik had een zelfde soort constatering toen ik een connectie op op Strava 34 gemiddeld op zijn mtb zag rijden, maar dan met 290W gemiddeld. Stiekem zou ik dan ook best graag 290W gemiddeld willen kunnen trappen op de M-Racer, alleen heb ik niet zon zin om 5 avonden in de week 2 uur te trainen.

(06-Nov-2024, 07:45 PM)Bob Hagendijk schreef:
(05-Nov-2024, 08:36 PM)LigZeeuw schreef: Ik ben vandaag blij dat de BHV cursus vroeg klaar was zodat ik met een ommetje totaal 50km naar huis heb kunnen fietsen, het was al weer even geleden dat ik de 50km had aangetikt dus was ik extra blij dat het lukte met gemiddeld 220W en 33,8kmh.
Dat is heel erg hard, heb jij dan een route gevonden zonder rotondes en kruisingen? Anders moet je al snel een kruis snelheid van 37/38 hebben denk ik, en dat is behoorlijk hard om 50 km lang vol te houden. Ik ben al blij met meer dan 31 km/u gemiddeld... Niet dat ik het niet geloof hoor, oprechte interesseSmile

Rotondes en kruisingen probeer ik dan inderdaad zoveel mogelijk te vermijden. Kruissnelheid op dat soort ritten ligt meestal rond de 36 ongeveer met soms wat stukken rond de 40-42 ofzo.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(07-Nov-2024, 09:52 AM)Hoekie schreef: Ik krijg het idee dat juist (de kop van) Noord-Holland het beste is. Of Flevoland.

In Zeeland kan het goed, maar op veel plekken is ook een drama.

Hmm... het gras bij de buren?
OK, in de 'echte Kop', de Wieringermeer (Wieringerwaard, Anna Paulownapolder) kun je, als het wegdek niet al te teleurstellend is, aardig doorkarren. Tamelijk rechtdoor, en ik ben duidelijk niet de enige die echt niet zou weten wat ik in Kreileroord zou moeten. Rechtdoor & rustig, nou nog gunstige wind...
De kuststrook is tamelijk toeristisch, en in West Friesland (grofweg het gebied tussen Schagen - Medemblik - Enkhuizen - Hoorn) is het al heel snel dorp-in-dorp-uit. De dijk tussen Medemblik en Enkhuizen is wel een leuk fietspad, maar erg smal en druk. Op een racefiets is dat met mooi weer ook al een oefening in geduld.

Ach, met een goede route kan er vast veel, maar het is veel makkelijker om die goede route in Flevoland te leggen. Zij het in de Noord-Oost-Polder nog iets makkelijker dan in de Flevopolder(s) zelf, maar wellicht vooral omdat ik daar de weg(en) veel beter ken. Tussen Almere en Lemmer kun je bijna het hele stuk bovenop of aan de buitenkant van de dijk fietsen, met alleen structureel oponthoud in Lelystad en Urk. Dat is wel een mooie route voor wie het niet te rustgevend vindt. Van Lelystad naar Ketelbrug heb je nog wel wat smalle passages op de dijk (veeroosters / slagbomen), en soms fiets je tussen de schapen.

Oh, en de Afsluitdijk natuurlijk!
Als die ooit weer eens opengaat...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S , 365cycle , Hoekie
... ik vandaag echt rustig aan gedaan heb. De benen waren wat moe, ik ook. Ook licht wat last aan de kuiten/achillespezen. Dus rustig cruisen naar het werk. 1:15 minuten. Echt niets forceren, not even close.

Toen ik maar net begon te velomobielen (~6 maanden geleden) was 1:15 de best mogelijke tijd die ik eruit geperst kreeg naar het werk.

#clicknoice
Antwoord }
(08-Nov-2024, 01:38 AM)Tijanus schreef: Hmm... het gras bij de buren?
Want een verre buur is beter dan een goede vriend? Of... huh? Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Boyd Maduro
Ik een mooie herfsttocht heb kunnen maken vandaag,  rondje Rheine Duitsland. Totaal 180 km ongeveer. Ik zal foto's eerdaags hier wel plaatsen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
(08-Nov-2024, 06:17 PM)Fietsbennie schreef: Ik een mooie herfsttocht heb kunnen maken vandaag,  rondje Rheine Duitsland. Totaal 180 km ongeveer. Ik zal foto's eerdaags hier wel plaatsen.

Ben benieuwd wat voor route je gefietst hebt. Meestal als ik naar Rheine fiets zit er een stukje trein bij.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
(06-Nov-2024, 01:54 PM)Hardloper schreef: Ook even bekeken. En zal ik dan toch meer een fietser dan een loper zijn?  Huh

[Afbeelding: image.png]

Vandaag kwam op de Edge de melding: VO2max 45.
Ik dacht: mmmm, dat was toch al zo?
Kijk ik in Garmin Connect en is 'VO2max fietsen' 45 en 'VO2max' nu ook.
Ik loop niet hard. Lopen is alleen de gewone dagelijkse stappen.
Antwoord }
30-39 jaar  Huh 

Grappig hoe je soms mensen anders beoordeelt op basis van flink wat vooroordelen. Die ik overigens koester, omdat ik het erg positief om soms eens flink op m'n bek te gaan. Dat zorgt weer even voor een dosis goed soort nederigheid.


Misschien dacht ik het ook vanwege de QV-e.

Ik meende echt dat je iets ouder zou zijn. Leuk, niet dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
(09-Nov-2024, 06:46 PM)Wim -de roetsende schreef: 30-39 jaar  Huh 

Dat plaatje is van hardloper...
Antwoord }
(09-Nov-2024, 07:04 PM)Hoekie schreef: Dat plaatje is van hardloper...

Doh  thumb applause applause applause applause applause applause applause applause applause applause
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 82 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM