Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersborden, anders dan de standaard, om te bediscussiëren en aan toe te voegen..
Ja, dat snap ik ook nooit. Ik heb m'n telefoon hooguit bij me voor de livetracking en noodmeldingen, verder niet.
Als ik aan het fietsen ben neem ik trouwens ook niet op. Bel wel terug als ik op m'n bestemming ben.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
Ik dacht dat we het over verkeersborden hadden?
Antwoord }
Deze kende ik nog niet. Al een paar keer bijna over een overstekende slang gereden (overigens niet hier bij het Kootwijkerzand)
[Afbeelding: medium.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , 365cycle
Hier in de omgeving is er tekst bij bedacht, ik dacht dat het een onderbord was, maar dat blijkt niet te kloppen:

[Afbeelding: Zon-Ring-Screenshot-2026-06-03-114827.jpg]

Wellicht geruststellend voor toeristen: Ringslangen zijn schuw en maken zich vaak rap uit de voeten (ehm...), een adder kan ook defensief reageren.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine' 
Antwoord }
Bedankt door: De tovenaar , Willeke_IGKT , 365cycle
Bij het Kootwijkerzand is de kans groter dat er een addertje onder het gras zit, de ringslang houdt van waterrijkere gebieden.
Antwoord }
Ringslangen zijn ook niet giftig, in tegenstelling tot adders.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
[Afbeelding: 274409457]
https://indebuurt.nl/arnhem/genieten-van...~a808f7e5/
Ook een mooie waar je niets aan hebt
Antwoord }
Bedankt door:
Denk dat de omleiding zo ingewikkeld is, dat de QR nodig is ofzo. Hoewel, via de Jansbinnensingel moet het in beide richtingen te doen zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Er hing in Velsen Noord, op het enkelzijdige fietspad langs de Wenkenbachstraat een geel rechthoekig bord met fietsers oversteken op een afsluitingshek dat het fietspad grotendeels afsluit. Het gele bord is ondertussen verdwenen en alleen het hek staat er nog, vast geschroefd in het asfalt.

Nu loopt er langs de andere kant van de weg wel een fietspad maar je moet eerst een stuk de zijweg in voor je het fietspad de juiste richting terug vindt.

https://maps.app.goo.gl/ftLtSzLWdR6UKtnKA?g_st=ac

Dit is geen kort durende afsluiting, het fietspad is afgesloten omdat ze werkzaamheden aan het doen zijn op de flats er kort achter en ze het maar lastig vinden dat het werkverkeer op moet letten voor fietsers, dus staan de keet en voorraden op het fietspad in plaats van op de ruime grasvelden die er ook zijn. De werkzaamheden duren al maanden en de zijn nog steeds bezig met het eerste deel van het blok, tot ongeveer de helft staat in de steigers, de lokale verwachting is minstens een heel jaar, misschien een aantal jaar.
Maar goede omleidingsborden naar het dubbelzijdige fietspad aan de andere kant van de weg vond men niet nodig. Een enkel bord met "volg knooppunt 1" zou al voldoende zijn.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Niels van der Wal
Herkenbare strategie: Fietsers ver en gevaarlijk laten omrijden, omdat je bij de bouw spullen op het fietspad zet.
Zo kom ik hier langs:

https://maps.app.goo.gl/ZwmAfucASeX34cFY9

Je ziet 2 blauwe netten tegen de voorgevels. Er wordt al maanden stevig verbouwd. Op het fietspad voor de gevels, daar waar de scooter rijdt, staan containers en werkauto's (op het fietspad.) Dit is al maanden zo.
Er staat wel een verbodsbord en een omleidingsroute aangegeven. Deze gaat achterom, via de Boschveldweg. De afslag naar deze weg is gevaarlijk (onoverzichtelijk) met hard rijdend autoverkeer en er liggen diverse redelijk steile drempels waar ik met de Snoek alleen schuin, dus zonder schaven, overheen kan. Dit heb ik een paar keer, met ergernissen, gefietst.
Totdat ik probeerde via de weg om de geblokkeerde hoek heen te fietsen. Dit kon prima; de fietsstrook na de hoek is vrij. Wel goed opletten, want de auto's parallel aan je rijrichting krijgen gelijk met jou groen. Voor de blokkade wachten dus totdat alle auto's voorbij zijn. Doe je wel vaker :-)
Zometeen kijken of ik deze hoek nog steeds moet maken, maar dat doorfietsen politiek geen prioriteit heeft is ook hier duidelijk. En Den Bosch is dan nog wel fietsstad geweest.

Niels, geitenpaadje, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
In het geval van dit fietspad in Velsen Noord is veiligheid van de omleiding geen probleem, het afgesloten fietspad brengt je naar een oversteek met verkeerslichten die naar hetzelfde fietspad leidt waar je via de omleiding ook heen zou gaan en als je ervoor kiest kun je ook door de wijk naar die oversteek. Ik heb nog nooit verwarde fietsers de weg zien nemen, dat is een 50 km/u weg die eruit ziet als een 80 km weg, niet plezant.

Maar ik ken inderdaad genoeg tijdelijke afsluitingen van fietspaden waar je maar moet oversteken (drukke weg, geen stoplichten) voor een opbreking van twee meter die al maanden open ligt zonder er ooit iets van werken te zien. Of minder gevaarlijke oversteek maar naar een enkelzijdig fietspad (vaak smal) waar de fietsers geen waarschuwing krijgen dat de spook fietsers daarheen gestuurd zijn.

Erg vaak kunnen dit soort afsluitingen voorkomen worden met een tijdelijke versmalling van de rijbaan voor de auto's en een goede verlaging van de rand van het fietspad voor en voorbij de werkzaamheden.

En als je fietsers laat spook fietsen, zet er een waarschuwing voor de tegenliggers.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
Melden jullie al dit soort punten bij de gemeente/fietsersbond/enz.?
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Spammers
Wat een ellende ze...Wim -de roetsende — 10:16 AM
Milan 4.2
Tja, dan krijg je ee...Jeroen S — 10:05 AM
Milan 4.2
:D hoe moeilij...Wim -de roetsende — 10:04 AM
Verkeersborden, anders dan de standaard...
Melden jullie al dit...Wim -de roetsende — 09:56 AM
In het geval van dit...Willeke_IGKT — 09:51 AM
Herkenbare strategie...Niels van der Wal — 09:18 AM
Er hing in Velsen No...Willeke_IGKT — 08:34 AM
Milan 4.2
kon het kettingwiel...Arend-Jan — 11:49 PM
Milan 4.2
Herkenbaar dat inpak...Jeroen S — 11:17 PM
Drive by wire...
Misschien kan ie opg...Jeroen S — 11:09 PM
Denk dat de omleidin...Jeroen S — 11:05 PM
Milan 4.2
kon het kettingwielt...Gideonaut — 10:59 PM
Milan 4.2
Tussentijdse inspect...Arend-Jan — 10:04 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..ik in een heerli...Wim -de roetsende — 04:25 PM
Drive by wire...
Sturen met een kabel...Wim -de roetsende — 04:06 PM
wat ze zeggen
Papa, papa! Hij zwee...datakneder — 11:58 AM
Drive by wire...