Topics: 1
Bedankt: 0
4 x bedankt in 2 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door EricZeep.)
Gisteren als 59 jarige voor het eerst toegetreden tot de club van velomobielrijders met de aanschaf van een gebruikte WAW. Helaas zijn de wielkappen van de 20 inch voorwielen beschadigd dan wel afwezig. Heeft iemand een tip waar ik deze zou kunnen aanschaffen. Mijn internet zoektocht heeft helaas nog geen positief resultaat opgeleverd
Topics: 28
Bedankt: 792
2502 x bedankt in 1149 berichten
Welkom Eric.
Een nieuwe WAW-rijder. We zijn hier op het forum een minderheid.
Wielbedekking is een onderdeel dat niet WAW-specifiek is, maar bij de wielmaat hoort. Ik zou dus denken aan de mensen in Dronten. (Intercitybike.nl, Velomobiel.nl of ligfietsshop.nl)
Kun je iets meer vertellen waarom je kiest voor een WAW, en ik welke regio je rondrijdt?
Topics: 11
Bedankt: 7
188 x bedankt in 90 berichten
(3 uren geleden)EricZeep schreef: [...] een gebruikte WAW. Helaas zijn de wielkappen van de 20 inch voorwielen beschadigd dan wel afwezig. Heeft iemand een tip waar ik deze zou kunnen aanschaffen. [...]
Misschien zijn de wieldoekjes (ik had ze op mijn Flevo-alleweder) nog verkrijgbaar. Die passen makkelijk op spaakwielen en omdat het textiel is, kun je ze wassen en als je wilt van een andere kleur voorzien.
Op het kleine fotootje bij mijn berichten zie zwarte wieldoekjes op een Challenge Hurricane. Vroege Quests hadden ze ook, en Strada's natuurlijk.
Er zijn voorbeelden van het gebruik van gele en oranje verkeershesjes. Ik gebruikte spinakerdoek en ook wel gewoon voeringstof, die is in veel kleuren te koop.
Nu ik eraan denk, misschien zijn ze ook geschikt voor mijn trike
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Topics: 80
Bedankt: 43773
4536 x bedankt in 1940 berichten
Welkom Eric,
Toen ik de Strada nog had, zeg twee jaar terug, wilde ik nieuwe wiel doekjes en kwam ik erachter dat de setjes niet meer gemaakt werden.
De platen die op de DF gaan passen niet op alle fietsen, er mag niet te veel uitsteken.
Op mijn Bülk 4 More zitten platen met een gat in het midden, om de trommel rem heen.
Misschien passen die wel op jouw fiets. Ik verwacht dat Intercity Bikes je kan helpen om die te bestellen als ze passen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 7
Bedankt: 2
2018 x bedankt in 1022 berichten
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 12
Bedankt: 1205
4773 x bedankt in 2269 berichten
Er zit inderdaad wat verschil in die platen. Heeft denk ik ook met de velgmaat te maken, en of de wielen precies in het midden gespaakt zitten of iets daarnaast. Ik had op de houten VM Sinner platen geloof ik, die steken bij de naafhuls wat uit. Iets van 8-10 mm ofzo.