ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik niet blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Ik gebruik altijd:

[Afbeelding: prd-front-1583569-1-600x600.jpg]

Werkt bij mij prima. Wel ervoor zorgen dat er idd geen scherpe puntjes meer in de velg zitten.
Ik ben niet zo blij, door de drukte bij PostNL is de levering van mijn buitenband uitgesteld tot morgen.  Angry


Als goed is komen er dus morgen 3 buitenbanden en 4 binnenbanden. Hoop dat ik hier wel even mee doe.
(31-Oct-2023, 05:19 PM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]ijzervijl
Tip: HEEL goed schoonmaken nadat je daar met een ijzervijl bezig bent geweest.
Anders ga je nog heel vaak banden plakken Big Grin
Stofzuiger o.i.d. is misschien niet verkeerd.

Heb ooit 1 keer zo'n probleem gehad. Met een 2 inch brede KHE mac2 bmx band. Die mocht 8 bar hebben, bij 50mm breed. Tja dat moest ik wel even proberen. Na een poosje ging de velg raar voelen bij het remmen, terwijl het onmogelijk was dat de velg doorgesleten was, een slag was ook niet te vinden in de wielrichter, zonder band. Pas na markeren van de aanloopplek en kijken onder het velglint bleek dat de velg bezig was om te splijten, te beginnen bij het ventielgat.

Die heb ik weg gedaan, vooral ook omdat ik met velgrem reed.

Bij de velomobiel maakt het niet uit, en de heren met ervaring liggen er kennelijk niet wakker van. Ik zou je wel de tip geven om af en toe eens te kijken hoe het erbij staat. Zo eens in de 2000km ofzo.

Als je iets geks voelt aan je fiets, stoppen en nakijken of je iets kunt vinden. Een platte band had je dan waarschijnlijk wel gezien. Met doorrijden wordt het probleem meestal erger, en soms veel erger en of moeizamer op te lossen.
Nou toevallige stond er een opgeknapte VM bij Velomobiel van iemand die bleef doorrijden met een kapotte velg zonder iets te hebben gedaan en er zou een heel gat in de carrosserie zijn ontstaan. Ga niet zegen welke VM. Maar ik denk het mijne ervan.
(31-Oct-2023, 08:55 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Nou toevallige stond er een opgeknapte VM bij Velomobiel van iemand die bleef doorrijden met een kapotte velg zonder iets te hebben gedaan en er zou een heel gat in de carrosserie zijn ontstaan. Ga niet zegen welke VM. Maar ik denk het mijne ervan.

Als je niet gaat zeggen welke vm, dan had je wat mij betreft deze informatie niet moeten delen met ons.

Komt een beetje vreemd op mij over. Vooral door het "Maar ik denk het mijne ervan." 
Wat voegt dit toe?

-
-
(31-Oct-2023, 12:10 PM)365cycle schreef: [ -> ]Mijn ouders kozen mijn naam onder andere omdat die toen vrij uniek was. Ze bleken trendsetters - in de jaren daarna werd m'n naam dusdanig populair dat zelfs de oudste zoon van m'n vriendin zo heet  Doh voor haar familie en vrienden ben ik dus "Senior" Big Grin

Ik ken echt niemand die heet zoals jij  Big Grin  Tongue  365
(31-Oct-2023, 08:55 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Nou toevallige stond er een opgeknapte VM bij Velomobiel van iemand die bleef doorrijden met een kapotte velg zonder iets te hebben gedaan en er zou een heel gat in de carrosserie zijn ontstaan.
Ik heb deze zin drie keer gelezen, maar ik geloof niet dat ik begrijp wat je bedoelt.
(31-Oct-2023, 12:59 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Ymte zegt met een pleister of een stukje tape gebruiken. Had hem ook maar even om advies gevraagd als onafhankelijke.

Ik heb hier blijkbaar overheen gelezen.

Heb je nou serieus Ymte, van ICB, gebeld vanwege dat scheurtje in de velg van je velomobiel.nl-QV Doh  

Je koopt dus een vm van ruim €12.500,- bij een bedrijf en dan heb je blijkbaar zo weinig vertrouwen in hun advies dat je het concurrerende bedrijf gaat bellen om onafhankelijk advies te vragen.

Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Dit vind ik echt bizar.
Nou nou rustig maar, niks mis met een 2nd opinion (of zelfs third als de we forum meetellen). De fiets is net nieuw, de ervaring waarschijnlijk ook, en je kan niet zomaar effies met de fiets in de tas terug gaan naar Dronten, tenminste niet iedereen. Hell neem anders ook nog contact met Alligt, die hebben nog meer ervaring met velgen en wielen gezien ze daar hun eigen wielen maken!
(01-Nov-2023, 10:26 AM)Gideonaut schreef: [ -> ]gezien ze daar hun eigen wielen maken!
Dat doen velomobiel.nl en ICB ook. Maar dan van spaken en velgen ipv van gegoten kunststof Wink
is dat vergelijkbaar? een wieltje spaken vs een wiel ontwerpen en produceren en door ontwikkelen op grote schaal? (ik vind het nog steeds knap dat ze all die wielen handmatig doen voor al die velo's..) maar ik heb zo het idee dat Alligt toch wat specifiekere kennis beschikt wat kan helpen bij dit geval. Puur als (4th opinion?)
(01-Nov-2023, 05:01 PM)Gideonaut schreef: [ -> ]is dat vergelijkbaar? een wieltje spaken vs een wiel ontwerpen en produceren en door ontwikkelen op grote schaal? (ik vind het nog steeds knap dat ze all die wielen handmatig doen voor al die velo's..) maar ik heb zo het idee dat Alligt toch wat specifiekere kennis beschikt wat kan helpen bij dit geval. Puur als (4th opinion?)
Nee. Ik denk dat het twee heel verschillende takken van sport zijn. Zo'n spuitgegoten wiel lijkt me best fijn, ook omdat er waarschijnlijk een schijfrem achter zou kunnen en je waarschijnlijk nog genoeg ruimte hebt om die afdoende te koelen, maar je bent wel beperkte qua banddruk en/of breedte.
(01-Nov-2023, 10:26 AM)Gideonaut schreef: [ -> ]Nou nou rustig maar, niks mis met een 2nd opinion (of zelfs third als de we forum meetellen). 

Je vindt het dus zelfs niet een heel klein beetje vreemd?


Als ik een racefiets bij de Bikestore in Zutphen heb gekocht, dan ga ik toch ook niet bellen met Stappenbelt Specialized Concept Store in Apeldoorn als ik vragen heb over de afstelling van de fiets of zoiets?

Het zou dan ook niet in mijn hoofd opkomen om over de Milan vragen te gaan stellen aan de mannen en de dame van velomobiel.nl. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die dit enigszins vreemd vind.
Ongebruikelijk? Zeker. Maar als het een probleem is, zegt Ymte dat zelf denk ik wel.
(01-Nov-2023, 09:57 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ongebruikelijk? Zeker. Maar als het een probleem is, zegt Ymte dat zelf denk ik wel.

Het gaat mij niet om Ymte.
(01-Nov-2023, 09:58 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(01-Nov-2023, 09:57 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ongebruikelijk? Zeker. Maar als het een probleem is, zegt Ymte dat zelf denk ik wel.

Het gaat mij niet om Ymte.

Zie mijn PB
Snake bite tijdens een rondje om. Eigen schuld, had de bandenspanning al een tijdje niet gecontroleerd (TPU binnenband). Nou ja, binnenband vervangen was geen drama en het was nog droog toen het gebeurde.
Gvd bijna 30km van huis en met 3 -halve liters Texels bier in mn mik nu net mn dyneema aandrijfkabel breekt van de roets Sad en ik niet weet of ik een reserve bij me heb Sad Sad Sad

..bijna 30km van huis nu net de dyneema aandrijfkabel van de 209 breekt en ik niet weet of ik een reserve bij me heb Sad

Gelukkig ben ik ook onder invloed nog helder qua nadenken Smile en ga ik mn tasje even legen en kijken of ik dat Texelse bier al lopend of al roetsend ga verbranden Wink

Maar wel balen hoor ;( Sad
Doh    thumb   applause
Haha en het antwoord is: nee! Desondanks was het een leuke avond en kn ik het eenieder aanraden om lekker af en toe met je oude schoolmaatje die je al bijna 30 jaar kent een bios en biertje te pakken Big Grin

En niet te vergeten: schaam je niet dat je lacht om een beetje leedvermaak Smile Die lach is hartstikke nodig in het leven Wink

Maar ondanks dat ik baal, valt het ook wel weer mee, want
1. Ik heb een thys209 onder mn reet en dat is heeeerlijk als ie mobiel iisSmile
2. De breuk zit op nog geen meter van het eind Smile en ik kan m nog omkeren Wink

Maar ondanks dat ik baal, valt het ook wel weer mee, want
1. Ik heb een thys209 onder mn reet en dat is heeeerlijk als ie mobiel iisSmile
2. De breuk zit op nog geen meter van het eind Smile en ik kan m nog omkeren Wink

https://imgtr.ee/images/2023/11/04/ee0fc...90748.jpeg
En om het nog leuker te maken: stuur ietwat gedraaid bij kabel opleggen. Kabel ligt er k*t op dus ik maak hele lichte en veel slagen (ideaal om caloriën te verbranden denk ik) op een laag tempo en de verlichting (naafdynamo) werkt niet om een of andere reden.
Zo, thuis.

Morgen andere dyneemakabel erop, bedenken welk kek kleurtje elastiek er binnenkort op gaat en de verlichting nakijken. Die deed het ook niet meer ook al is het connectortje wel verbonden.

Topavond gehad in ieder geval met mn maatje. Oppenheimer in de bios, bier erna en daarna 40km geroetst op een k*t tempo om weer wat te ontnuchteren.
Soms is ons forum net een dagboek  Big Grin Cool
(05-Nov-2023, 12:13 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Soms is ons forum net een dagboek  Big Grin Cool
Had dr flink de balen in, maar tegelijkertijd ook wel prima gehumeurd Smile Om er nou een reisverslag van te maken was me teveel moeite, moet ik dat topic weer opzoeken enzo.

Gelukkig nog wel kabel thuis liggen en bleef het stuur vast genoeg zitten. Dat laatste heb ik weleens eerder gehad en leidde er toe dat zelfs lopen met de roets lastig werd.

Dat in een verplichte  versnelling rijden waar je je net niet het leplazerus roeit om vooruit te komen is echt waardeloos Sad Nu maar hopen dat de verlichting ook wat kleins is.
omdat mn nieuw aan te schaffen gebruikte ligfiets toch uit gaat komen op een driecijferig bedrag omdat ie toch niet naar mn eigen stadje meegenomen kon worden. Hij wordt zo'n beetje 50% duurder door te maken OV-kosten, omdat NS geen goedkope dagkaartjes meer heeft Sad

Vooral dat laatste is wel jammer.. dat de NS dus geen goedkope dagkaartjes aanbiedt in de spoordeelwinkel. Voorheen was dat rond de 2 tientjes, nu ruim het dubbele. Ja, ze willen mensen echt de trein in krijgen.. Die OV-prijzen zijn dus de reden dat ik lekker tussen Delft en ROtterdam ben gaan fietsen.
Zou eens op het forum kijken of er niemand in die buurt moet zijn ZoefZoef.

Hier blij... Omdat ik pas vlak bij huis besloot weer eens voluit op te trekken. De ketting vloog door de fiets heen, maar nu heb ik dus maar 2km hoeven lopen Big Grin