ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik niet blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
(06-Mar-2024, 12:39 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Als ie verder geen voorvorken meer heeft dan die 10, maar nog wel 10 frames heeft liggen niet raar. Dan denk ik wel: haal die voorvorken van je site af.
Mwah, op zich is het voorradig houden van onderdelen van je producten ook belangrijk, zodat mensen die er eerder een paar duizend euro aan uitgegeven hebben er gebruik van kunnen blijven maken.
(06-Mar-2024, 01:42 PM)365cycle schreef: [ -> ]
(06-Mar-2024, 12:39 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Als ie verder geen voorvorken meer heeft dan die 10, maar nog wel 10 frames heeft liggen niet raar. Dan denk ik wel: haal die voorvorken van je site af.
Mwah, op zich is het voorradig houden van onderdelen van je producten ook belangrijk, zodat mensen die er eerder een paar duizend euro aan uitgegeven hebben er gebruik van kunnen blijven maken.

Dat klopt. Echter als je zoals in het geval is bij Gideon geen losse voorvork wil verkopen, dan moet je ze niet als voorradig op de website zetten. Dat is gewoon misleidend als je dr als klant toch geen kan bestellen.

Of zet erbij 'enkel in combinatie met frameset' ofzo.

(06-Mar-2024, 01:40 PM)Raymond schreef: [ -> ]
(06-Mar-2024, 12:39 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]dat particuliere voorvorkje mee te nemen in een poedercoat sessie van jouw kleur  Wink

Of gewoon mee laten gaan in de eerstvolgende batch, en je laten verrassen! Cool

Als ze dat kleine klusje aan willen nemen. Heb ik het verleden paar keer informatie opgevraagd bij diverse poedercoaters. Lang niet elke poedercoater neemt particuliere klusjes aan. Met een wit frame maakt een gekleurde poedercoat anders dan zwart of wit op je voorvork je fiets wel uniek en herkenbaar.
(06-Mar-2024, 01:50 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Dat klopt. Echter als je zoals in het geval is bij Gideon geen losse voorvork wil verkopen, dan moet je ze niet als voorradig op de website zetten. Dat is gewoon misleidend als je dr als klant toch geen kan bestellen.
Dan dus al helemaal. Maar ik verwacht van Intercity Bike bijvoorbeeld ook dat ik specifieke onderdelen zoals een neusklep, een schuimdeksel, een achteras of een veerpoot gewoon nog kan bestellen. Ik heb een DF, van 2015 maar ze worden op dit moment nog nieuw gemaakt. Tot een aantal jaar nadat die productie stopt hoort een fabrikant gewoon te leveren. Hoeft niet goedkoop te zijn, maar beschikbaarheid vind ik wel een vereiste.
Het is nu niet echt klantvriendelijk te noemen. Parts moet je idd gewoon kunnen leveren tot een X-tal jaar na productie.
Kennelijk vind Elan.cc dat niet belangrijk. Jammer, niet klantvriendelijk Sad
Ik heb een aantal jaar geleden de Flevoracer gereviseerd. Na zonder veel vordering een uur schrobben op de roestige achtervork vond ik het wel mooi. En na even bellen vond ik een poedercoater in de buurt die voor luttele 4 tientjes alle frame delen straalde en in zwart van poedercoat voorzag. Andere kleuren konden ook, maar dan moest ik geduld hebben tot er toevallig meer werk in de gewenste kleur voorbij kwam.
.....ik bijna van mijn fiets af gereden ben. Ik was vanochtend onderweg naar mijn werk langs de parallelweg van de N35 van Wierden naar Nijverdal. Het was bij deze situatie. Het verkeer dat aan de andere zijde van de N35 stond te wachten kreeg groen, dus ik stopte om voorrang te verlenen. Terwijl ik sta te wachten komt er een bestelbus achter me staan. Als de weg vrij is trek ik op, en tot mijn verbazing komt de bestelbus naast me rijden. Vanwege de slinger in de weg is niet te zien of er verkeer aan komt, en er is niet voldoende ruimte voor 2 auto's en een fiets, dus bij tegenliggend verkeer is er geen ruimte meer voor mij. Omdat ik behoorlijk hard optrek en hij niet veel ruimte heeft in de bocht blijf ik naast de bus rijden. Omdat mijn positie niet zomaar op wil geven ga ik niet vol in de remmen, maar kies er wel voor om niet naast het voorwiel te blijven rijden maar naast het achterwiel positie te kiezen. Op die manier creëer ik ruimte voor mezelf voor als het mis gaat. Als ik halverwege de bocht ben zie ik inderdaad tegenliggers op korte afstand. Ik ga dan wel vol in de remmen, de bestelbus ziet het nog niet omdat hij aan de verkeerde kant van de bus zit. Op het moment dat hij het wel ziet gaat hij ook in de remmen, wijkt vol uit naar rechts en komt schuin op de weg tot stilstand, met zijn rechtervoorwiel tegen de berm aan. Ik stond ruim op tijd stil, 1-1,5 meter afstand. Zodra duidelijk was dat alles net goed was gegaan ging diegene er weer snel vandoor.

Niet bang geweest omdat het geen onverwachte situatie was, maar wel weer verbaasd over de haast die sommige mensen hebben ten koste van anderen. Een stuk verderop moest de bus de N35 over en haalde ik diegene weer in. Geen discussie aangegaan, als het een redelijk iemand is beseft diegene wel dat dit niet slim was en zal het niet meer gebeuren, als het geen redelijk iemand is dan wordt het een zinloze discussie waar ik geen zin in heb.
Goed vooruit gekeken, en defensief gereden!
Heb je wel even wat geroepen? Dat is wel te horen binnen in het busje.
Of had de bestuurder wel door dat jij met je noodgreep gevolgen van zijn fout had voorkomen?
Goed bezig Bob, beter een keer flink in de ankers gaan dan een tijdje in de kreukels in het ZGT. Dat is het mij ook niet waard.
Dat lijkt me niet zo oplettend rijden van dat busje. maar als ik in een potentiele dode hoek naast een Busje of SUV  of auto zit, maak ik dat ik daar weg kom. Zo snel mogelijk.
Vandaag hebben ze hier de weg nog verder afgesloten. Er wordt al maanden aan gewerkt. Nu moeten de klinkers nog op het asfalt gelegd worden, want het moet er wel een beetje dorps uit zien, en niet uitnodigen tot hard rijden. Er gaat werkelijk waar een laagje dunne klinkers over het asfalt. De fietsstroken worden keurig geasfalteerd. Kon ik er eerst nog net een beetje tussen door of over dat asfalt doorsteken naar het industrie terrein, gaat dat nu niet zo makkelijk.

Vanmorgen stond er een verkeersregelaarster die me heel streng zei dat het niet mocht, maar toen ik begon te mopperen dat ik een takke eind moest omrijden had ze ineens veel meer aandacht voor een langskomende hond met baasje. Ben er dus maar langs gereden, omdat ik met mijn draaicirkel ook niet meer terug kon.

Vanmiddag was ze er gelukkig niet meer. En er waren er al een paar geweest die de borden voldoende aan de kant hadden gezet. Met de gewone fiets kiezen ze ook al liever deze route als de omleidingen.

Als het een beetje mee zit zijn ze begin mei klaar, nog 1,5 maand klooien. Daarna is het gelukkig wel beter als het was. De gevaarlijke oversteek in een binnenbocht naar het fietspad aan de linker kant wordt nu afgeschermd met een rotonde. In de andere richting, schiet ik straks zo met een flauw bochtje langs de rotonde, terwijl ik eerst maar moet gokken dat ik geen auto in de flank reed. Die schatten mijn snelheid altijd te laag in.

Na drie maanden klooien, omrijden en hobbelen, vanwege de werkzaamheden zijn deze laatste loodjes het lastigste.
Omdat ik net van mijn fiets geduwd ben door een hond. Ik was net een drukke kruising overgestoken dus ik reed nog niet hard en ik hoorde hem loeiend aankomen, dus ik ben maar in de ankers gegaan om vallen op snelheid te voorkomen. Het beest sprong tegen me aan en ik ging om. Hij was ook meteen weer weg. Hij is dus twee keer de drukke kruising overgestoken, gelukkig is daar niks gebeurd. De bazin zag ik aan de overkant opkrabbelen onder haar (gewone) fiets vandaan in de bosjes. De hond had zich kennelijk losgerukt.

Eigenlijk is er niks gebeurd. De kettinggeleiding van mijn fiets was iets verbogen, dat heb ik op kantoor meteen gefikst. Maar ik zit om privé zaken heel erg in de stress en dit kan ik er kennelijk even niet bij hebben. Zit helemaal te shaken. "Naar woord".

Hugo
Wat naar. Maar het is gelukkig goed afgelopen, voor jou, voor je fiets, voor de hond en het baasje. Misschien is dat best wel een positieve afloop.

Sterkte. Jeroen
Er iets kraakt bij het trappen als ik fiets op mn tita shockproof.
Ik ben er nog niet achter wat het is, maar lekker klinkt het niet. Lijkt bij crankstel vandaan te komen. Voorzijde in ieder geval.

Morgen maar eens naar kijken.
Dat is bij mij meestal de trapper zelf. Die gaan bij mij meestal een jaar mee, misschien twee. Kraken dan steeds meer tot het moment dat de trapper ook gewoon niet goed meer draait en mijn voet van de pedalen affloepen.

Ik neem dat het gekraak alleen waarneembaar is bij het trappen?
De goedkoopste versies Shimano SPD pedalen (de PD-M324) gaan bij mij inderdaad ook hooguit twee winters mee. De nog iets goedkopere Decathlon combipedalen houden het een stuk langer uit, en de dubbelzijdige Shimano PD-M545 hebben zeker een decennium op de Baron gezeten (wat betekent dat ze minstens zoveel krachten te verduren hebben gehad als op andere fietsen, maar erg weinig slecht weer). Praktisch alle Look pedalen (Delta en Keo) die ik heb gehad bleken volkomen onverwoestbaar. Helaas geldt dat dan weer niet voor de Look-schoenplaatjes, en ik ben dan langzaam aan maar naar Keo overgestapt omdat Delta plaatjes zeldzamer werden...
Ben niet thuis dus heb geem gereedschap om een en ander losser of vast te draaien. Heb wel wat speling op een trapper geconatateerd. Dat zou de oorzaak kunnen zijn maar tegelijkertijd heb ik dan geen verklaring waarom het gaat kraken. Het treedt wel enkel op zolang ik trap dus het is een draaiend deel: crankstel, trapas of trappers zijn de verdachten op het moment. Morgen kijk ik of ik wat vreemds kan vinden. Ben nu even elders en heb geen gereedschap bij me
(21-Mar-2024, 11:21 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Er iets kraakt bij het trappen als ik fiets op mn tita shockproof.
Ik ben er nog niet achter wat het is, maar lekker klinkt het niet. Lijkt bij crankstel vandaan te komen. Voorzijde in ieder geval.

Morgen maar eens naar kijken.

ik dacht dat het gekraak eerst lag aan mijn trapper en toen bleek de crank niet goed vast te zitten. en toen ik dat boutje aandraaide was het gekraak weg. Maar bij een mede noordligt lid die gekraak hoorde zat ook de crank los maar hij heeft wel het gekraak gehouden dus je hebt een 50/50% kans dat een boutje aandraaien de oplossing is.
Gekraak bij de crank kan ook het lager van de crank zijn, of een niet perfect ronde bottom bracket of andere ellende van die aard.
Zelfs loszittende zitting die wringt bij kracht zetten en dat geluid door het frame van voren lijkt te komen zou de oorzaak kunnen zijn.
Gezien mn vermoeden dat het van voren kwam, heb ik het crankstel even nagekeken en een van de cranks had wat speling. Die heb ik flink aangedraaid en zit nu weer stevig vast. Aan dezelfde zijde mist de plastic 'kooi' om de trappers een moer om de kooi te fixeren, dus daar zat ook speling op. Wordt zometeen nog even vastgezet middels een nieuwe zelfborgende moer maar ik kan me niet voorstellen dat dat het gekraak veroorzaakte eigenlijk. Edit: waarschijnlijk is het asje daarvan kapot. Moertje erop zetten lukt niet dus morgen bij daglicht even opnieuw naar kijken Sad

Gelukkig verder geen scheuren in de carbon cranks of nog erger het frame of de neusbuis gezien wat ook even door mn gedachten schoot, dus ik vermoed dat het gekraak opgelost is nu. Een gescheurde monovork is de reden dat mn andere tita shockproof al jaren uit elkaar ligt. Er was dus ook enige vrees op een scheur ergens in het frame, maar daar lijkt gelukkig geen sprake van voor zover ik kan zien.
Een dag lang het hoogste bod, en dan het moment dat iemand een paar eurootjes meer bied is de advertentie opeens gereserveerd... ik wou die DF Cry
Volgende keer beter!
Ik vind het gewoon jammer dat de fiets weer in een achtertuin staat te verteren, ik (of iemand anders) had er veel van kunnen genieten. Maar goed, het is gebeurt, er komt vast wel weer een andere kans.
...vanmorgen mijn ruitenwisser is afgebroken terwijl het met bakken bleef regenen...
(28-Mar-2024, 12:58 PM)Hoekie schreef: [ -> ]...vanmorgen mijn ruitenwisser is afgebroken terwijl het met bakken bleef regenen...
Whoops  Rolleyes