Topics: 80
Bedankt: 44211
4569 x bedankt in 1954 berichten
(17-May-2026, 04:33 PM)Boyd Maduro schreef: Heel ergens anders op het spectrum:
Ik reed gisteren/vandaag voor op pro one TT Record edition met achter een Vittoria Corsa Pro speed.
Verre van standaard weg bandjes en gedurende de 24h denk je geregeld "en nu niet lek rijden" maar ze gaan als de bliksem
Hoe snel Boyd?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 48
Bedankt: 1212
2635 x bedankt in 851 berichten
Even voortborduren op onderstaande. Ik neig inmiddels wel naar een setje racebanden, Pro Ones naar alle waarschijnlijkheid, met TPU binnenbandjes.
Maar ik heb mogen ervaren (gelukkig bij iemand anders

) hoe lastig die POSRs eraf gaan als je velg niet geschikt blijkt. Ik weet alleen maar weinig van velgen af. Waar moet ik dan op controleren? Hoe kom ik erachter of ze geschikt zijn?
(13-May-2026, 04:50 PM)Hoekie schreef: (13-May-2026, 02:22 PM)TimSch schreef: Maar is het de moeite/investering waard? Hoeveel scheelt dat nou echt? Ik blijf het heel lastig vinden om dat in te schatten.
Is het ook. En alleen jij kan dat voor jezelf beantwoorden
Hoeveel scheelt dat nou echt?: Laat ik zo zeggen: ik was verbaasd hoe groot het verschil was bij 15-18 graden tussen CCU32+Butyl naar POST+TPU.
Reed gelijk drie KOMs waarvan twee onbedoeld. Kijkende naar Apeldoorn ben je sterker dan mij.
De eerste vraag is: heb je velgen waar ze lekker op en af gaan? Bij voorkeur met de hand.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt