Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zoek een cruzbike
#1
Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Ik kom uit Noorwegen, maar zal naar Nederland reizen.

Ik ben op zoek naar een cruzbike, idealiter met 700c-wielen en achtervering. Heeft iemand er eentje die hij wil verkopen?

Met vriendelijke groeten
Sindre
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Een tweedehands exemplaar wordt lastig vinden. Maar nieuw zou je bij Maia ligfietsen in Zevenbergen er eentje kunnen bestellen.

(Worden ze sowieso wel met vering geleverd, vraag ik me af?)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
er is maar 1 model met suspensie, en die ga je denk ik niet hier of op marktplaats tegenkomen. Ik weet niet of Maia nog gehele fietsen op vraag besteld, zou best kunnen maar zal niet goedkoop zijn. Ook weet ik niet of er 700c wielen onder passen, dat model heeft een heel ander frame.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(11-Mar-2024, 01:03 PM)Lopopodium schreef: Een tweedehands exemplaar wordt lastig vinden. Maar nieuw zou je bij Maia ligfietsen in Zevenbergen er eentje kunnen bestellen.

(Worden ze sowieso wel met vering geleverd, vraag ik me af?)

De Cruzbike Q45 heeft vering. De T50, S40 en V20 niet.

Voor zover ik weet ging de eigenaar van Maia geen nieuwe serie meer bestellen. Werden te duur vond hij. De V20 zou meer dan €9000,- worden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#5
De enige oplossing om goedkoop zo'n cruzbike te kopen is door er zelf eentje te halen op vakantie in Amerika, er daar op te rijden of er een setje gebruikte banden erop te leggen zodat ie optisch niet nieuw meer is en te hopen dat je daarna zonder controle door de douane komt.

En een sticker erop plakken van een ligfietszaak in Nederland of Duitsland ofzo om het af te maken Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Wat een lulverhaal. Wat denk je wat een reis naar Amerika kost?

(11-Mar-2024, 09:41 PM)ZoefZoef schreef: De enige oplossing om goedkoop zo'n cruzbike te kopen is door er zelf eentje te halen op vakantie in Amerika, er daar op te rijden of er een setje gebruikte banden erop te leggen zodat ie  optisch niet nieuw meer is en te hopen dat je daarna zonder controle door de douane komt.

En een sticker erop plakken van een ligfietszaak in Nederland of Duitsland ofzo om het af te maken Wink

Ga je de ligfietszaken in Nederland medeplichtig maken?
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Als je echt een Cruz wil hebben heb je geduld en/of budget nodig. Maar als je wat wil proberen met een besturend cranckstel is er vrij gemakkelijk zelf iets te bouwen. Het mooiste voorbeeld dat ik ken is er 1 waarbij zonder laswerk een Montague paratrooper vouwfiets is omgetoverd:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1022904

De bouwer zegt het in 6 uur gedaan te hebben.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(11-Mar-2024, 11:43 PM)Tom Fekkes schreef: Wat een lulverhaal. Wat denk je wat een reis naar Amerika kost?
Heb er eens naar gekeken paar jaar terug.  Het verzenden van een pakket ter grootte van een fiets was toen duurder dan een retourtje met het vliegtuig naar Amerika. Dan had je het enkel over de verzendkosten.

Rest kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Als die fiets hier 9k euro zou kosten -wat Wim aangeeft- en ie in Amerika de helft in dollars, mag zo'n reisje best wat kosten. Als je dan op de terugweg zo'n fiets meeneem en je komt ermee door de douane zonder controle noem ik die fiets goedkoop.
Citaat:Ga je de ligfietszaken in Nederland medeplichtig maken?
Een sticker op een gebruikt fietsframe plakken maakt een bedrijf medeplichtig? Waaraan precies?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM