Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsen en skeeleren - beide liefde voor glad asfalt ?
1. Vanavond op pad naar visite eens langs de buiten schaatsbaan in Goes gereden. Om die eens te bekijken. 
Edit: Link https://www.google.com/maps/place/IJsbaa...FQAw%3D%3D
Blijkt die gewoon perfect asfalt te hebben! Heeft Goes blijkbaar onlangs twee ton aan uitgegeven. Toevallig was een skeelervereniging bezig en ik moest verder. 
Ben benieuwd of een ~400m ronde baan leuk is om te doen.

Heeft iemand ervaring met ligfietsen op een skeelerbaan/buitenschaatsbaan?

2. Keek ik later verder, zie ik skeelerroutes. Waaronder een door Zeeland. En kijk ik welke wegen gekozen zijn.
Zouden skeelerroutes ideale ligfietsroutes kunnen zijn? (Voor liefhebbers van het beste asfalt)
Antwoord }
Wanneer wil je dan met de ligfiets op de de baan rijden? Samen met de skeeleraars? Ik verwacht dat ze zo rond de 20 a 32km/u rijden. Volgens mij had ik ook zo'n snelheid met schaatsen. Met welke ligfiets wil je dan rondjes maken? Met je Snoek L? Rekening houden met de mindere snelheid van andere is wel aangewezen.

Verder op basis van die filmpjes die ik heb gezien van wielerpistes. Deze hebben schuine bochten. Een ijsbaan (skeelerbaan) heeft dat niet. In hoeverre is dat handig met hogere snelheden? Je moet heel veel vaak sturen. Als je een rondje hebt van 350 a 380 meter. Of ga je de buitenbaan nemen? Doorgaans rijden de snellere aan de binnenkant.

Wat betreft skeelerroutes. Goh ik denk dat ze inderdaad wel de mooiste wegen kiezen, zolang het niet te smal is. En dat er geen irritante hekjes staan om auto's tegen te houden. En andere obstakels. Denk ik dat dit geen slechte gedachte was om deze routes te rijden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Ik ken de skeeler routes in het park Spaarnwoude. In het begin waren ze een plezier om op te fietsen, tegenwoordig zijn er veel van matige kwaliteit geworden.
En hoewel ik ze niet op de skeeler route heb gezien, hekjes zijn geen echt obstakel voor mensen die op twee benen gaan.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(, 11:06 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik ken de skeeler routes in het park Spaarnwoude. In het begin waren ze een plezier om op te fietsen, tegenwoordig zijn er veel van matige kwaliteit geworden.
En hoewel ik ze niet op de skeeler route heb gezien, hekjes zijn geen echt obstakel voor mensen die op twee benen gaan.

Maar volgens mij wil Hoekie juist met een ligfiets de skeelerroutes doen. Dan zijn naar mijn idee potentiele hekjes wel een obstakel.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , TimSch , Willeke_IGKT
(, 10:21 AM)Hardloper schreef: Wanneer wil je dan met de ligfiets op de de baan rijden?

Als er niemand anders is.
De skeeleraars van de vereniging zijn er maar anderhalf uur in de week in georganiseerde vorm.

(, 10:21 AM)Hardloper schreef: Verder op basis van die filmpjes die ik heb gezien van wielerpistes. Deze hebben schuine bochten. Een ijsbaan (skeelerbaan) heeft dat niet. In hoeverre is dat handig met hogere snelheden? Je moet heel veel vaak sturen. Als je een rondje hebt van 350 a 380 meter. Of ga je de buitenbaan nemen? Doorgaans rijden de snellere aan de binnenkant.

Goed punt.

(, 10:21 AM)Hardloper schreef: Wat betreft skeelerroutes. Goh ik denk dat ze inderdaad wel de mooiste wegen kiezen, zolang het niet te smal is. En dat er geen irritante hekjes staan om auto's tegen te houden. En andere obstakels. Denk ik dat dit geen slechte gedachte was om deze routes te rijden.

Dacht ik ook.
Het zouden wel eerder óf een tot skeelerbaan gebouwde ijsbaan óf gps routes op de openbare weg zijn. Zoals bijvoorbeeld deze https://afstandmeten.nl/index.php?id=1760134
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hardloper , Willeke_IGKT
Nu is een wielerbaan wel wat korter (250m), maar ik denk dat het inderdaad minder geslaagd is om hard te rijden
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(9 uren geleden)Frutsel schreef: Nu is een wielerbaan wel wat korter (250m), maar ik denk dat het inderdaad minder geslaagd is om hard te rijden
Als het te hard gaat merk je het vanzelf he, dan klinkt het ongeveer zo (minus het motorgeluid)

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Boyd Maduro
(11 uren geleden)Hardloper schreef:
(, 11:06 AM)Willeke_IGKT schreef: En hoewel ik ze niet op de skeeler route heb gezien, hekjes zijn geen echt obstakel voor mensen die op twee benen gaan.

Maar volgens mij wil Hoekie juist met een ligfiets de skeelerroutes doen. Dan zijn naar mijn idee potentiele hekjes wel een obstakel.

Iets anders lezen Hardloper. Dit is precies wat Willeke bedoelt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
De lokale skeelerbaan hier in de buurt (Nijeveen) heeft wel degelijk kom-bochten. Zij het veel minder steil dan (indoor) wielerpistes. Voor de snelle mannen die er trainen wel fijn natuurlijk, het blijven vrij krappe bochten op een rondje van ongeveer 300 meter.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(3 uren geleden)Tijanus schreef: De lokale skeelerbaan hier in de buurt (Nijeveen) heeft wel degelijk kom-bochten. Zij het veel minder steil dan (indoor) wielerpistes. Voor de snelle mannen die er trainen wel fijn natuurlijk, het blijven vrij krappe bochten op een rondje van ongeveer 300 meter.

Zo te zien is de baan niet van de gemeente maar van een club ? En dus ook niet de mogelijkheid tot fietsen ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(1 uur geleden)Hoekie schreef:
(3 uren geleden)Tijanus schreef: De lokale skeelerbaan hier in de buurt (Nijeveen) heeft wel degelijk kom-bochten. Zij het veel minder steil dan (indoor) wielerpistes. Voor de snelle mannen die er trainen wel fijn natuurlijk, het blijven vrij krappe bochten op een rondje van ongeveer 300 meter.

Zo te zien is de baan niet van de gemeente maar van een club ? En dus ook niet de mogelijkheid tot fietsen ?

Voor zover ik weet is het eigendom van de schaats/skeelervereniging inderdaad, dus even een rondje rollen zal niet zo maar gaan. Sterker nog, met een velomobiel kom je er lastig, want de "natuurijsbaan" ligt geheel om de skeelerbaan heen. Vandaar ook de brug.
Afhuren voor een evenement is wellicht mogelijk, maar dan blijf je met de toegangsproblemen zitten. Maar als metropolitisch Nijeveen een skeelerbaan met kombochten heeft, liggen er wellicht meer elders in het land.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ligfietsen en skeeleren - beide liefde ...
De lokale skeele...Tijanus — 09:53 PM
De lokale skeelerb...Hoekie — 09:43 PM
RIVM: in 2050 heeft 64 procent overgewi...
Ik had laatst raapst...Hardloper — 09:11 PM
De lokale skeelerbaa...Tijanus — 08:11 PM
Helemaal waar. ...Niels van der Wal — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...met het 'podium' ...datakneder — 06:57 PM
En hoewel ik ze ...Wim -de roetsende — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat het zo'n goed ...Hardloper — 06:17 PM
Kijk eens naar de kr...Tom Fekkes — 05:50 PM
Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen...
Dat 'weggetje ten zu...Lopopodium — 04:38 PM
Je kunt van een ...Lopopodium — 04:19 PM
Nu is een wielerba...365cycle — 03:19 PM
Ervaringen met de Bülk
Bülk slow tv Hoekie — 02:56 PM
Nu is een wielerbaan...Frutsel — 02:21 PM
Rondje IJsselmeer met Paastreffen 2025.
Een slot door de til...365cycle — 02:20 PM
Wanneer wil je dan...Hoekie — 12:29 PM
Ik ken de skeeler ...Hardloper — 11:34 AM